×

رقابت نمایندگان گیلان برای سدسازی!

  • کد نوشته: 45685
  • ۱۳۹۸-۰۲-۲۳
  • 116 بازدید
  • ۰
  • به گزارش گیل و دیلم به نقل از رشت۲۰، نوروز ۹۸ درسی بزرگ برای آن‌هایی بود که با سدسازی‌های بی‌رویه بحران‌هایی جدی را برای کشور ایجاد کردند. سیل نوروزی در گلستان، فارس و لرستان تقریباً شدیدتر از سایر استان‌های کشور بود و کارشناسان علت اصلی آن را تخریب جنگل‌ها و مراتع و همچنین ساخت بی‌رویه و […]

    رقابت نمایندگان گیلان برای سدسازی!
  • به گزارش گیل و دیلم به نقل از رشت۲۰، نوروز ۹۸ درسی بزرگ برای آن‌هایی بود که با سدسازی‌های بی‌رویه بحران‌هایی جدی را برای کشور ایجاد کردند. سیل نوروزی در گلستان، فارس و لرستان تقریباً شدیدتر از سایر استان‌های کشور بود و کارشناسان علت اصلی آن را تخریب جنگل‌ها و مراتع و همچنین ساخت بی‌رویه و غیراصولی سد عنوان کردند.

    حال اما در آستانه انتخابات نمایندگان تالش و شفت به‌شدت دنبال سدسازی رفته‌اند که این امر را می‌توان نوعی تلاش انتخاباتی برای جمع‌کردن آرا میان مردم محلی عنوان کرد. از یک سو محمود شکری نماینده تالش از پایان کار سد جنجالی شفارود تا پایان ۹۹ خبر می‌دهد و از سوی دیگر افتخاری نماینده فومن و شفت عزم خود را برای ساخت سد لاسک جزم کرده است.

    هرچه که هست تخریب غم‌انگیز جنگل‌های کهن‌سال هیرکانی، بریدن نفس‌های درختان و صدای نحس اره‌برقی‌ها وجه مشترک دو سد سیاسی شده لاسک و شفارود است. هرچند که با ساخت سد لاسک حیات تالاب انزلی نیز به خطر خواهد افتاد. در پایان امید است با استانی شدن انتخابات مجلس در آینده نمایندگان مجبور به در نظر گرفتن خواست تمام مردم استان شوند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45685

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *