×

نیاز فوری به اهدای گروه های خونی در گیلان

  • کد نوشته: 46034
  • ۱۳۹۸-۰۳-۰۲
  • 72 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل سازمان انتقال خون استان گیلان با تأکید بر نیاز فوری به اهدای گروه های خونی در گیلان گفت: به گروه‌های خونی O منفی و مثبت و A مثبت و B منفی در گیلان نیاز بیشتری داریم. به گزارش گیل و دیلم ،احمد مرادی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به نیاز فوری به اهدای برخی […]

    نیاز فوری به اهدای گروه های خونی در گیلان
  • مدیرکل سازمان انتقال خون استان گیلان با تأکید بر نیاز فوری به اهدای گروه های خونی در گیلان گفت: به گروه‌های خونی O منفی و مثبت و A مثبت و B منفی در گیلان نیاز بیشتری داریم.

    به گزارش گیل و دیلم ،احمد مرادی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به نیاز فوری به اهدای برخی گروه های خونی در گیلان اظهار کرد: استان گیلان به دلایل مختلفی از قبیل سالمندی، تالاسمی، فاویسم و بیماری‌های مختلف سرطانی جزو استان های پر مصرف خون است.

    وی با بیان اینکه نیاز به اهدای خون در استان گیلان یک نیاز همیشگی است، گفت: از آن‌جا که در استان گیلان در فصل کاشت و برداشت باقالی هستیم نیاز به انتقال خون بیشتر است بنابراین برای بیماران فاویسم نیاز به تمامی گروه‌های خونی داریم.

    مدیرکل سازمان انتقال خون استان گیلان با تأکید بر نیاز بیشتر به گروه‌های خونی O منفی و مثبت و A مثبت و B منفی افزود: اما با توجه به آمار جراحی‌های قلب و حدود بیماری‌های این فصل نیاز به کلیه واحدها و گروه‌های خونی داریم.

    مرادی با اشاره به گروه‌های سنی مجاز به انتقال خون بیان کرد: از سن ۱۸ تا ۶۵ سال مشکلی برای اهدای خون برای اهدا کنندگان گروه‌های خونی وجود ندارد.

    وی با اشاره به استقرار مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان در گیلان گفت: در ماه مبارک رمضان منعی برای اهدای خون وجود ندارد و روزه‌داران باید با مشورت و توجه به توصیه‌های پزشک نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

    مدیرکل سازمان انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه مراکز انتقال خون استان گیلان از ساعت هشت صبح پذیرای اهداکنندگان هستند، افزود: مراکز انتقال خون رودسر، لنگرود، لاهیجان، انزلی، فومن، آستارا و تالش آماده استقبال از اهداکنندگان خون تا ساعت ۱۴ بعد از ظهر هستند.

    مرادی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در شب‌های قدر تصریح کرد: اهدا کنندگان خون می‌توانند در شهرهای رشت و لاهیجان تا سحر نسبت به اهدای خون اقدام کنند، مراکز انتقال خون در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان نیز در مسجد جامع خمام و مهدیه رشت، در شب بیست و یکم و بیست و سوم در مسجد جامع تالش و در هر سه شب از شبهای قدر در مسجد جامع صومعه‌سرا منتظر حضور اداره کنندگان است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=46034

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *