×

رضا حیدری نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه: با دعوت و درخواست تعداد زیادی از دلسوزان، مردم و نخبگانی که نگران اوضاع دو شهرستان هستند تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم | اگر قرار باشد با تهدید و ناملایمت ها کنار بکشیم، جامعهٔ ما از شرایط فعلی عقب تر خواهد رفت | کسی که کار اجرایی نکرده به هیچ عنوان نمی تواند ناظر خوبی بر مدیران اجرایی باشد

  • کد نوشته: 46108
  • ۱۳۹۸-۰۳-۰۴
  • 95 بازدید
  • ۰
  • نشست خبری دکتر «رضا حیدری نژاد» مدیریت اداره گاز شهرستان لاهیجان با اصحاب رسانه برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، رضا حیدری نژاد رئیس اداره گاز شهرستان لاهیجان، صبح روز پنجشنبه دوم خرداد طی نشستی با اصحاب رسانه شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل، از همیاری و همکاری خبرنگاران در هفت سال مدیریت […]

    رضا حیدری نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه: با دعوت و درخواست تعداد زیادی از دلسوزان، مردم و نخبگانی که نگران اوضاع دو شهرستان هستند تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم | اگر قرار باشد با تهدید و ناملایمت ها کنار بکشیم، جامعهٔ ما از شرایط فعلی عقب تر خواهد رفت | کسی که کار اجرایی نکرده به هیچ عنوان نمی تواند ناظر خوبی بر مدیران اجرایی باشد
  • نشست خبری دکتر «رضا حیدری نژاد»
    مدیریت اداره گاز شهرستان لاهیجان با اصحاب رسانه برگزار گردید.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، رضا حیدری نژاد رئیس اداره گاز شهرستان لاهیجان، صبح روز پنجشنبه دوم خرداد طی نشستی با اصحاب رسانه شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل، از همیاری و همکاری خبرنگاران در هفت سال مدیریت خود در اداره گاز شهرستان سیاهکل و لاهیجان، تقدیر و تشکر کرد. بیش از ۳۰ خبرنگار و عکاس از شهرهای سیاهکل و لاهیجان، در این مراسم حضور داشتند! این مراسم تقدیر از اهالی رسانه با این حجم خبرنگار را از سوی مدیری در لاهیجان، به خاطر نداریم! اصولا برخی از مدیران، حوزه رسانه را خیلی جدی نمی گیرند!…

    رئیس اداره گاز شهرستان لاهیجان در ابتدای سخنان خود با وام گیری شاه بیتی از حضرت حافظ گفت:

    «بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم/ فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم»

    حیدری نژاد آنگاه ادامه داد: همانگونه که مستحضرید افتخار داشتم ۷ سال با عنوان مدیر مجموعه گاز، خدمت مردم خوب و بافرهنگ شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل باشم، و در طول این ۷ سال فراز و فرودهای زیادی داشتیم که شما اصحاب رسانه با توجه به اهمیت اطلاع رسانی، همواره به عنوان بازوهای توانمند و یاری رسان، به ویژه در افتتاحیه ها و بحران ها، همیشه در کنار ما بودید. همواره

    به دنبال فرصتی بودم تا بتوانم از خانوادهٔ رسانه در این دو شهر، تقدیر و تشکری هرچند کوچک داشته باشم.

    به همین دلیل روز سوم خرداد که سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز است را غنیمت شمردیم تا هم از شما عزیزان قدردانی کنیم، هم این روز بزرگ در تاریخ معاصر را، گرامی بداریم.

    مدیر اداره گاز شهرستان لاهیجان در ادامه به بیوگرافی خود اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۵۲، در یک خانواده متوسط در لاهیجان به دنیا آمدم، تحصیلاتم در مقطع لیسانس، مهندسی شیلات و محیط زیست با گرایش مهندسی محیط زیست بود و پایان نامه ام را با عنوان «ضرورت ایجاد کمپوست/ تبدیل زباله به کود» در رشت ارائه دادم. مقطع کارشناسی ارشد را در مدیریت بازرگانی با گرایش مدیریت تحول پشت سر گذاشتم. پایان نامه ام در این مقطع هم با عنوان « تاثیر ارتباطات سازمانی بر بحرانها و مدیریت بحران» ارائه کردم. آنگاه دکترای خود را نیز در مدیریت بازرگانی ادامه دادم.

    وی در ادامه به سابقه کاری خود در وزارت نفت اشاره کرد و بیان کرد: با ۲۲ سال سابقه کارمند رسمی وزارت نفت هستم. شروع سابقهٔ اجرایی ام از سال ۱۳۷۶ و از تهران بود، در پتروشیمی اراک، ماهشهر و عسلویه حضور داشته ام. کارم را در تهران و در شرکتهای تابعهٔ وزارت نفت، در پستهای مختلف؛ اعم از کارشناسی، اجرایی و مدیریت واحدهای مختلف گذرانده ام و سپس در سال ۸۸ تصمیم به حضور در گیلان گرفتم تا در کنار تجربه های عملیاتی، ستادی و وزارتخانه ای، تجربهٔ حضور و خدمت رسانی به مردم منطقه و استان گیلان را نیز در کارنامه ام داشته باشم.

    دکتر حیدری نژاد در ادامهٔ صحبتهایش اذعان داشت: از سال ۹۱ تا ۹۳ با عنوان مدیر مجموعهٔ گاز، توفیق حضور در شهرستان سیاهکل را داشته و پس از آن با عنوان مدیر اداره گاز شهرستان لاهیجان افتخار خدمت رسانی به مردم این خطّه را دارم.

    یکسال پس از حضور در شهرستان سیاهکل در سال ۹۲ روستاهای چوشل، زیارتگاه، برپشته سر، بیجارپشت، روبرابر، سرارود، کرف کل، کل سرا، کیش محله، نیج و … به لطف خدا و همکاری مجموعه اداره گاز، گازدار شدند.

    مدیر اسبق اداره گاز سیاهکل در ادامه یاد آور شد: در سال ۹۳ مصادف با سوم خرداد و با همت مجموعه اداره گاز سیاهکل، اقتخار داشتیم مراسم افتتاح و بهره برداری گازرسانی به شهر دیلمان، اسپیلی، آسیابر، اشکوی، باباولی، خاک شور، قشلاق، لور، گولک، میکال، گرماور و… با روشن کردن مشعل گاز در مسجد جامع دیلمان برگزار کرده ایم.

    دکتر رضا حیدری نژاد دستاوردهای اداره گاز شهرستان لاهیجان پس از ورود به این شهر را برشمرد و اظهار کرد:

    🔹ارتقاء جایگاه اداره گاز لاهیجان در بین ادارات شهرستانها و مرکز استان، با لطف خدا و کمک همکاران و همدلی اصحاب رسانه.

    🔹 پایان گازدار کردن ۹۰ روستای بدون گاز از ۱۸۰ روستای لاهیجان (۹۰ روستا از قبل گازدار بود) به همت و همکاری مجموعهٔ اداره گاز شهرستان لاهیجان، در خرداد ۱۳۹۵، که در همین راستا لاهیجان به عنوان شهرستان «سبز» بهره مند از نعمت گاز معرفی گردید!

    🔹گازدار کردن ۱۵۵ خانوار در روستاهای کلشتاجان و انارستان که به دلیل مشکلات مربوط به طرح اتوبان بدون گاز بودند.

    🔹کسب افتخار پیشرو بودن لاهیجان در افتتاح پروژه های بند «ق» تبصره ۲ بودجه سال ۹۳ در سطح کشور.

    وی در خصوص انجام کارهای زیربنایی و زیرساختی که از سوی اداره گاز در شهرستان لاهیجان انجام شده است را اینگونه برشمرد:

    احداث ایستگاههای تقلیل فشار در روستاهای زمیدان، کوه بیجار، دهسر تموشل، گوکه، پهمدان، شیرجه پشت و سراجار با هدف جلوگیری از افت فشار در زمستان و اوج مصرف.
    رینگ کردن شبکه های گاز لاهیجان با شهرستانهای همجوار مانند سیاهکل، آستانه و لنگرود در چهارچوب توسعهٔ پایدار. (آخرین مورد، اجرای رینگ خط تغذیه ای بود که از میدان گیل تا میدان ابریشم انجام شد.)
    گازدار کردن تمام صنایع شهرستان لاهیجان از قبیل کارخانجات چای، برنجکوبی ها، شالیکوبی ها، پرورش دام و طیور، و تمام مجموعه ها و اماکنی مانند ورزشگاهها و استخر و….

    رئیس اداره گاز لاهیجان همچنین در مورد اقداماتی که در چارچوب مسئولیتهای اجتماعی اداره گاز شهرستان لاهیجان انجام شده را اینگونه شرح کرد:

    بسترسازی و احداث پارکینگ حدود ۴۰۰۰ مترمربع روبروی اداره گاز به جهت تکریم ارباب رجوع و استفادهٔ شهروندان.
    ایجاد مجموعهٔ ۲۰۰۰ متری نهالستان به یاد ۶۵۰ شهید سرافراز لاهیجان در ۱۸ اسفند سال ۹۵ (تنها اداره ای که در سطح استان چنین اقدامی انجام دادیم.)
    ایجاد یک نمازخانهٔ بین راهی و ۶ سرویس بهداشتی.
    بازسازی حدود ۸۰۰ متر مربع ساختمان اداره گاز لاهیجان و رودبنه.
    تشکیل مجموعهٔ سفیران انرژی و جذب نیروهای همیار گاز که در استان گیلان بی نظیر است، اعضای این مجموعه شامل؛ برخی از کارکنان ادارات شهرستان، بسیج، هلال احمر، دهیاران، شوراها، انجمن های مردم نهاد مانند بوم بانان هستند که همیشه همیار و همراه ما هستند.

    همهٔ اعضا دارای Certificate و گواهینامه هستند که در بایگانی اداره موجود است. کما اینکه در سالهای گذشته در بحران برفی که داشتیم، مثلا در روستاهایی مانند سراش که راه مسدود شد و آب و برق و مخابرات قطع گردید، اما گاز پایدار بود و باعث شد تا مردم از گرما، آب و پخت و پز برخوردار باشند.

    راه اندازی مرکز پیام ۱۹۴ در استان گیلان، جهت اطلاع رسانی متمرکز.
    راه اندازی سیستم قرائت آنلاین در لاهیجان که در کل استان اجرایی شد.(بجای دو مرحله قرائت کنتور_ارسال قبض، در یک مرحله هردو عمل را آنلاین انجام می دهیم.)

    دکتر حیدری نژاد در پایان سخنان خود از اهالی رسانه بابت ۷ سال همراهی، از کارکنان ادارات لاهیجان و سیاهکل، مدیران عامل گاز، از مجموعه مدیران دو شهرستان، شوراها، دهیاران، شورای تامین، فرمانداران ادوار مختلف، دادستان، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه، نمایندگان ادوار، سفیران انرژی و همهٔ همیاران گاز تقدیر و تشکر کرد.

    این جلسه با پرسش اصحاب رسانه ادامه پیدا کرد؛

    فرهنگ کریمخانی خبرنگار سایت «سل تی تی » پرسید: ریز فعالیت کاری شما را از چه طریقی می توان به دست آورد؟

    دکترحیدری نژاد پاسخ داد: به واسطهٔ تجربه و ارتباط خوبی که با رسانه ها داشتیم، گزارش فعالیتهای ما در سایتهای دو شهرستان موجود است ضمن اینکه برخی از دوستان همراه، پایگاه اطلاع رسانی

    drheidarinejad.ir را راه اندازی کرده و شما می توانید رزومه و اطلاعات کامل فعالیتهای ما را در آنجا مطالعه بفرمایید.

    علیرضا خانی خبرنگار «پنجره نو» عنوان کرد: بزرگترین موانع توسعهٔ دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل چه بود، و شما چه برنامه ای برای توسعه دارید؟

    حیدری نژاد هم در پاسخ گفت: در مبحث گاز باید بگویم که در لاهیجان جشن شهرستان سبز، یعنی بهره برداری صددرصد از گاز طبیعی را گرفته ایم، اما در سیاهکل و دیلمان هنوز روستاهایی باقی مانده اند که انشاءالله به صد درصد برسیم.

    اما درخصوص عقب ماندگی توسعه دو شهرستان، عمده ترین ضعف ما ضعف مدیریتی است. امیدوارم با ایجاد همدلی و همکاری، شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل به جایگاه واقعی خود برسند.

    برای توسعه و پیشرفت نیاز به اراده، تلاش و تغییر داریم تا از شرایط فعلی به جایگاه مطلوب برسیم.

    پوریا فرهش خبرنگار سایت «گیل فام» سئوالش را اینگونه طرح کرد: انگیزهٔ شما برای ورود به عرصه انتخابات مجلس چیست؟

    رضا حیدری نژاد نیز پاسخ داد: امروز به هیچ وجه جلسه انتخاباتی نیست و هدف فقط تجلیل، تقدیر و تشکر از خانواده رسانه است. وی خاطرنشان کرد که بهانهٔ رفتنش از ادارهٔ گاز لاهیجان به دلیل حضورش در انتخابات مجلس، با دعوت و درخواست تعداد زیادی از دلسوزان، مردم و نخبگانی که نگران اوضاع دو شهرستان هستند می باشد.

    وی در ادامه افزود: تا ۱۶ خرداد برای قطعی کردن ورود به انتخابات فرصت داریم، که ان شاءالله به کمک رسانه ها این خبر را اعلام خواهیم کرد.

    عیوض محمدی خبرنگار «همسونیوز» نیز پرسید: شما کارمند وزارت نفت هستید و مسلما برای فعالیتهای فراجناحی و اجتماعی از سوی سیاسیون فشارهایی بر شما وارد شده است، چه کسانی این فشارها را وارد کردند و شما چگونه با آن برخورد کردید؟

    رئیس اداره گاز لاهیجان در پاسخ اظهار کرد: وقتی کسی در کشور ما پست و مسئولیت قبول می کند، باید علاوه بر مدیریت، خود را دلسوز مردم بداند، اگر قرار باشد با تهدید و ناملایمت ها کنار بکشیم، جامعهٔ ما از شرایط فعلی عقب تر خواهد رفت و توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد.

    قطعا در این سالها با مشکلات زیادی روبرو بودم، اما اجازه بدهید نگویم این مشکلات از کجا و از سوی چه کسانی بود و تلاشمان را بر همدلی و توسعه شهرمان متمرکز کنیم، دنبال کارهای اجرایی باشیم، بین سیاست و سیاست زدگی، تمییز قائل شویم، صداقت را وارد سیاست کنیم، در کارهایمان خدا را ناظر بدانیم و اهدافمان را در راستای خدمت به مردم تنظیم کنیم.

    علیرضا خانی از سایت پنجره نو سئوال دوم خود را اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه امروز ۲ خرداد و فردا ۳ خرداد است، یک سوال سیاسی و جنگی دارم! با توجه به وضعیت کشور و تحریم ها و شرایط بسیار سخت برای کاندیدا شدن و مشارکت مردم در انتخابات مجلس، شما چقدر می توانید مردم را برای مشارکت در انتخابات، پای صندوق رای ترغیب نمایید؟

    دکتر حیدری نژاد هم پاسخ داد: فکر می کنم همه اعضای این جلسه معتقد هستیم که هر کدام از ما باید سهم مسئولیت خودمان را برای توسعه و موفقیت در این مبارزه بپذیریم. اگر بعضی کشورها برای دستیابی به اهداف و منافع ملی خود تلاش می کنند تا یک جنگ روانی برای کشور ما ایجاد نمایند، ما هم باید با ایجاد همدلی در مجموعه نظام و مسئولین و حتی تک تک مردم به این یکپارچگی برسیم و در مقابل آنها مقاومت کنیم. بنابراین من نیز به سهم خود در این راه تلاش می کنم و نقش و مسئولیت خود را ایفا خواهم نمود.

    اما در خصوص حضور بنده به عنوان نامزد انتخابات ان شاالله از ۱۶ خرداد به بعد مواضع و فعالیتهای خود را اعلام خواهم نمود.

    خانم تیگران خبرنگار سایت «با سیاهکل» هم این سوال را مطرح کرد: دیدگاه شما درخصوص نقش رسانه ها و میزان تاثیر آن بر جامعه چیست؟ بعضی از مدیران این نقش را باور ندارند! دیدگاه شما چیست؟

    مدیر اداره گاز لاهیجان در پاسخ گفت: زمانی در شرکت های ملی صنایع پتروشیمی به عنوان مدیر روابط عمومی عهده دار مسئولیت بودم و ارتباطات خوب و موثری با خانواده رسانه داشتم، قطعا رسانه ها می توانند یکی از بازوهای اصلی و توانمند مدیران سازمانها و نهادها باشند.

    بدیهی است به این نقش اعتقاد دارم و فکر می کنم در گذشته و در عمل آن را اثبات نموده ام. ضمن اینکه بحث اطلاع رسانی یک مقوله بااهمیت در زمان بحران است که توانسته به ارتباط مجموعه شرکت گاز و خدمات رسانی بهتر با مردم در زمان بحران کمک نماید.

    آقای غمخوار از سایت «گیل و دیلم» اینگونه پرسید: چیزی که در جامعه ما به صورت غلط جا افتاده اینست که قانون گذار به دنبال کارهای اجرایی کوچک و جزیی است که ارتباطی با وظایفش ندارد، شما که به گواه عملکرد اجرایی گذشته و آمار موجود، عملکرد بسیار خوبی داشتید، چرا تصمیم گرفتید وارد مقوله قانون گذاری شوید؟ آیا قانون گذاری را به همین شکل دنبال خواهید نمود؟

    دکتر حیدری نژاد در پاسخ بیان کرد: اینجانب چیزی در مورد خودم نمی گویم تا شائبه ی انتخاباتی نداشته باشد! اما نظرم در پاسخ به این سوال اینست که، وظایف مجموعهٔ مدیران دولتی با قوه مقننه متفاوت است، دو وظیفهٔ اصلی قوه مقننه قانون گذاری و نظارت است، معتقدم کسی که کار اجرایی نکرده به هیچ عنوان نمی تواند ناظر خوبی بر مدیران اجرایی باشد!

    ابزار نظارت آنقدر قوی است که بتوان از این اهرم برای انجام وظایف نمایندگی بدون مداخله مستقیم در امور اجرایی استفاده نمود به شرط آنکه اشراف و سابقه ی اجرایی داشته باشیم.

    در پایان این نشست رسانه ای، در فضایی صمیمی به تمام خبرنگاران حاضر در جلسه، لوح تقدیر و سپاس تقدیم اهالی رسانه گردید. این مراسم با ثبت یک عکس دسته جمعی توسط هنرمند خوب لاهیجان، مهرداد گرامی پایان یافت.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=46108

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *