×

اقامت بیش از چهار میلیون گردشگر در لاهیجان گیلان

  • کد نوشته: 52793
  • ۱۳۹۸-۰۹-۳۰
  • 90 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از اقامت بیش از چهار میلیون گردشگر در شهرستان لاهیجان در هشت ماه سال جاری خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ،شهرود امیرانتخابی در گفت وگویی، با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان لاهیجان رتبه چهارم جذب گردشگر اقامت کننده در استان گیلان را به خود اختصاص داده است. مدیرکل […]

    اقامت بیش از چهار میلیون گردشگر در لاهیجان گیلان
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از اقامت بیش از چهار میلیون گردشگر در شهرستان لاهیجان در هشت ماه سال جاری خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ،شهرود امیرانتخابی در گفت وگویی، با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان لاهیجان رتبه چهارم جذب گردشگر اقامت کننده در استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان افزود: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری شهرستان لاهیجان میزبان چهار ‌میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱۸۷ گردشگر بوده است.

    امیرانتخابی قلعه باستانی کوتی، پل خشتی لاهیجان، موزه تاریخ چای ایران، حمام گلشن، بقعه چهارپادشاهان، مسجد اکبریه، مرقد مطهر شیخ زاهد گیلانی و بام سبز لاهیجان را از جمله آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان لاهیجان عنوان کرد و گفت: شهر لاهیجان که در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان رشت قرار گرفته است به عنوان پایتخت چای ایران شناخته می شود و موزه چای در این شهرستان قرار دارد.

    وی ادامه داد: طرح سالمسازی و تکمیل پروژه محوطه سازی سواحل سحرخیز محله لاهیجان با هدف ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی با اعتبار ۱۱ میلیارد ریالی در دست اجرا است.

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: تاکنون شش میلیارد ریال برای سالمسازی و محوطه سازی ساحل مذکور هزینه شده است که به منظور تکمیل پروژه با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و تخصیص اعتبار پنج میلیارد ریالی دیگر، اقدامات محوطه سازی ادامه خواهد داشت.

    به گزارش گیل و دیلم، شهر لاهیجان در ۴۰ کیلومتری مرکز استان قرار گرفته و روستای سحرخیز محله شهرستان لاهیجان از روستاهای هدف گردشگری تعیین شده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=52793

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *