×

آیت‌الله خامنه‌ای فتوایی برای برگزاری مناسک حج در کربلا نداده است

  • کد نوشته: 5600
  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۳
  • 190 بازدید
  • ۰
  • دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره فتوای منتسب به آیت‌الله  خامنه‌ای، رهبر ایران، درباره انجام مناسک حج در “کربلا و مراقد مقدسه” به جای مکه را تکذیب کرده است. این دفتر در بیانیه‌ای گفته است که “چنین فتوایی به هیچ وجه در سال جاری یا سال‌های گذشته صادر نشده و این مسأله نادرست، […]

    آیت‌الله خامنه‌ای فتوایی برای برگزاری مناسک حج در کربلا نداده است
  • دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره فتوای منتسب به آیت‌الله  خامنه‌ای، رهبر ایران، درباره انجام مناسک حج در “کربلا و مراقد مقدسه” به جای مکه را تکذیب کرده است.

    این دفتر در بیانیه‌ای گفته است که “چنین فتوایی به هیچ وجه در سال جاری یا سال‌های گذشته صادر نشده و این مسأله نادرست، ساختگی و افترا است”.

    پیشتر بعضی رسانه‌ها مدعی شده بودند که حضرت آیت الله خامنه ای به دلیل حضور نداشتن زائران ایرانی در حج امسال، با صدور فتوایی خواهان انجام مناسک حج در مراسم روز عرفه در کربلا شده است.

    به گزارش رسانه‌های ایران تکذیبیه دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در واکنش به “بیانیه صادر شده از سوی الازهر و گزارش‌های خبری در برخی رسانه‌های گروهی مصر” منتشر شده است.

    تعدادی از رسانه‌های عربی بخش‌هایی از بیانیه عید قربان شیخ الازهر را واکنشی تلویحی به فتوای  رهبر ایران خوانده بودند.

    در بیانیه شیخ الازهر به مناسبت عید قربان اشاره‌ای مستقیم نشده، اما تاکید شده است که مناسک حج باید در زمان و مکان مشخص شده انجام شود و خارج از آن مورد قبول نیست.

    مراسم روز عرفه – روز پیش از عید قربان – که هر سال با حضور زائران ایرانی در شهر کربلای عراق انجام می‌شود، امسال  با حضور “میلیونی” زائران ایرانی انجام شد.

    ایران به دلیل اینکه که مسئولان حج عربستان درخواست‌های ایران برای تضمین ایمنی زائران را نپذیرفته‌اند ،  زائری به حج نفرستاده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5600

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *