×

ارتقای آگاهی روستاییان گیلان در حفاظت از پلنگ ایرانی

  • کد نوشته: 8295
  • ۱۳۹۵-۱۰-۰۵
  • 77 بازدید
  • ۰
  • آگاهی روستاییان گیلان در حفاظت از پلنگ ایرانی افزایش می‌یابد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،در پی مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در روستاهای انبوه و نوده شهرستان رودبار در چند ماه اخیر که باعث خسارت به تعدادی از اهالی گشته و همچنین نگرانی‌هایی را نیز در میان آنان سبب گشته بود، محیط‌بانان و […]

    ارتقای آگاهی روستاییان گیلان در حفاظت از پلنگ ایرانی
  • آگاهی روستاییان گیلان در حفاظت از پلنگ ایرانی افزایش می‌یابد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،در پی مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در روستاهای انبوه و نوده شهرستان رودبار در چند ماه اخیر که باعث خسارت به تعدادی از اهالی گشته و همچنین نگرانی‌هایی را نیز در میان آنان سبب گشته بود، محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست رودبار در نخستین روزهای دی‌ماه جاری برای دومین بار به مدت دو شبانه روز در منطقه حضور یافته و بصورت چهره به چهره با اهالی روستاهای فوق دیدار و گفتگو داشتند.

    در جلسات و گفتگوهای انجام شده که شورا و دهیار روستاهای فوق در آن حضور داشته‌اند، کارشناسان حیات وحش محیط زیست درخصوص رفتارشناسی‌، ارزش گونه پلنگ ایرانی،فواید آن برای کشاورزان خود منطقه و همچنین شیوه تکمیل پرونده و پرداخت ضرر و زیان در خصوص حمله احتمالی و خسارت توضیحات و آموزش لازم را ارائه دادند.

    در گفتگوهای انجام شده خوشبختانه اهالی دیدگاه،آگاهی و احترام خوبی به این گونه دارند.

    آژ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اعلام این خبر گفت:محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست رودبار اخبار مربوط به مشاهده پلنگ در ایام اخیر را رصد و طی چندین مرحله به روستا مراجعه و کسب اطلاع کرده بودند.

    وی افزود: پلنگ ایرانی بزرگ‌ترین گونه پلنگ دنیا و گربه‌سان ایران بوده که به لحاظ کنترل آفات کشاورزی همانند خوک،تشی می تواند بسیار مفید واقع شود/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8295

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *