×

از ابتدای طرح نوروزی؛ هشت نفر در تصادفات جاده‌های گیلان جانباختند

  • کد نوشته: 87474
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۴
  • 51 بازدید
  • ۰
  • رئیس پلیس راه گیلان، گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی در روز ۲۴ اسفند تاکنون هشت نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند. به گزارش گیل و دیلم ، سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح نوروزی در روز ۲۴ اسفند […]

    از ابتدای طرح نوروزی؛ هشت نفر در تصادفات جاده‌های گیلان جانباختند
  • رئیس پلیس راه گیلان، گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی در روز ۲۴ اسفند تاکنون هشت نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

    به گزارش گیل و دیلم ، سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح نوروزی در روز ۲۴ اسفند تاکنون هشت نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

    وی با بیان اینکه تاکنون در این مدت ۶۴ نفر هم در سوانح رانندگی مصدوم و روانه بیمارستان شدند افزود: سرعت و سبقت غیر مجاز مهمترین عامل سوانح رانندگی است.

    رئیس پلیس راه گیلان هشدار داد: رانندگان برای جلوگیری از حوادث ناگوار از رفتار‌های پر خطر مثل مکالمه با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

    صفاری با توجه به ورود مسافران نوروزی به استان توصیه‌های لازم به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات رانندگی به هموطنان و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

    وی افزود: با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب، پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی‌مورد رانندگی کرده و وسایل‌نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مجهز نمایند.

    رئیس پلیس راه گیلان مهم‌ترین علل وقوع تصادفات را عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه دانست و از رانندگان خواست از ترمز ناگهانی در سطح جاده خودداری کرده و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به هشدارهای ماموران پلیس راه مستقر در جاده‌های استان توجه کنند، چرا که توصیه‌های پلیس ضامن سلامتی آنان خواهد بود.

    این مقام انتظامی خط قرمز پلیس را تخلفات حادثه‌ساز به ویژه سبقت، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست عنوان کرد و گفت: تجهیزات کنترلی و دوربین‌های هوشمند پلیس در مقایسه با نوروز سال گذشته افزایش داشته اما رفتارهای پرخطر رانندگان به طور جدی از سوی پلیس رصد شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

    صفاری تصریح کرد: هرگونه رفتار مخاطره‌آمیز از سوی رانندگان و سایر کاربران ترافیکی می‌تواند یک تهدید برای سلامت و ایمنی کاربران ترافیکی و بستر ساز یک تصادف باشد.

    رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان افزود: مأموران پلیس راه همچون سال‌های گذشته با تمام توان و با اجرای طرح‌های مختلف انضباط ترافیکی و با بکارگیری از تمام ظرفیت‌های موجود از قبیل گشت‌های محسوس و نامحسوس در جهت ایجاد امنیت ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور در خدمت میهمانان نوروزی و گردشگران است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87474

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *