×

از ۱۹۶ اتوبوس مورد نیاز، امروز تنها ۱۰ دستگاه موجود داریم!

  • کد نوشته: 2485
  • ۱۳۹۵-۰۳-۲۴
  • 69 بازدید
  • ۰
  • دکتر رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت در خصوص برخی حرف و حدیث ها مبنی بر اینکه تنها ۷ تا ۱۰ عدد اتوبوس فعال در سطح شهر در رفت و آمدند، اظهار کرد: تعداد اتوبوس هایی که برای پوشش مناسب وکامل شهر در برنامه ای که دنبال میکنیم نیاز داریم […]

    از ۱۹۶ اتوبوس مورد نیاز، امروز تنها ۱۰ دستگاه موجود داریم!
  • دکتر رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت در خصوص برخی حرف و حدیث ها مبنی بر اینکه تنها ۷ تا ۱۰ عدد اتوبوس فعال در سطح شهر در رفت و آمدند، اظهار کرد: تعداد اتوبوس هایی که برای پوشش مناسب وکامل شهر در برنامه ای که دنبال میکنیم نیاز داریم ۱۹۶ عدد است و امیدواریم تا پایان سال به ۱۰۰ دستگاه موجودی رسیده باشیم.

    transfer-960x460

     رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورا افزود: در سطح شهر جمعاً صد و شش ایستگاه اتوبوس خواهیم داشت که  همه کاملا مطالعه و جانمایی شده اند و فراخوان نیز داده شده است که سرمایه گذاران وپیمانکاران در صورت تمایل از فضای تبلیغاتی که در مجاورت ایستگاه ها قرار دارد بهره برداری کنند.

    وی اشاره کرد: نوع نگاه ما به سیستم حمل ونقل همگانی نگاه کیفی بود که در برنامه ریزی ها باید کاملاً دیده شود که اتوبوس ها شایسته ی مردم ما باشد چون بهرحال مردم ما مردم لوکس پسندی هستند و حقشان هم هست که اینگونه باشند.

     وی افزود: متاسفانه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، کلاً برنامه ریزی مناسبی در طی سالهای گذشته نداشته ایم و در حال حاضرمدل تمام اتوبوس های ما  بالای پنج سال است، در مدت اخیر چون نحوه تامین مالی و در واقع ترتیب اداری را مقداری تغییر دادیم بعد از آن در جلسه کمیسیون ترافیک، یک ضرب العجل سه ماهه تعریف شده بود تا ناوگان شهری از لحاظ کیفی به درجه مطلوب برسد.

    رسولی تصریح کرد: در بحث اعطای وام خرید بیست عدد اتوبوسی که در واقع روال اداری تخصیص وام ان هنوز انجام نشده است به امید خدا انجام میشود وآن بیست عدد نیز تا ۱۵ تیر ماه به ناوگان ما اضافه می شوند.

    وی در ادامه گفت: مبلغ ۱۸ میلیارد تومان وام جهت خرید اتوبوس و بهبود وضعیت حمل و نقل مصوب شد که از محل این وام ۲۰ دستگاه اتوبوس به پایانه های حمل ونقل شهری اضافه میشوند.

    رضا رسولی درباره تایید شدن اتوبوسها توسط محیط زیست بیان کرد: اتوبوسهای نو مشکلی ندارند تعهدات خود شرکت هست که کارهای نمره گذاری و بقیه کارهای قانونی اش را نیز انجام داده است. مستندات آنهم نزد ما هست که به امید خدا یکشنبه در جهت رفع نگرانی های اهالی رسانه و مردم که مباحثی پیش امده بود آنها را نیز ارائه میکنیم و در اختیار مردم قرار میدهیم که نگرانی ها برطرف شود.

    وی درادامه گفت: اتوبوس های خریداری شده، تولید داخل است اما همه اجزایش ممکن است در داخل تولید نشود. اما قطعات خارجی در داخل و در کارخانه های داخلی مونتاژ میشوند، این اتوبوس ها از کارخانه سبلان خودرو که دارای برند دوو است، خریداری شده است.

    منبع: خزر آنلاین

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=2485

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *