×

استاندار گیلان خبر داد فعال کردن سدهای لاستیکی در گیلان

  • کد نوشته: 8401
  • ۱۳۹۵-۱۰-۰۷
  • 97 بازدید
  • ۰
  • محمدعلی نجفی عصر امروز در جمع کارکنان و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه به دست‌اندرکاران صنعت آب استان افتخار می‌کنیم اظهار کرد: آب یکی از موضوع‌های با اهمیت در کشور محسوب می‌شود اما در استان سرسبز، زیبا و پر از مهر گیلان این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. وی […]

    استاندار گیلان خبر داد فعال کردن سدهای لاستیکی در گیلان
  • محمدعلی نجفی عصر امروز در جمع کارکنان و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه به دست‌اندرکاران صنعت آب استان افتخار می‌کنیم اظهار کرد: آب یکی از موضوع‌های با اهمیت در کشور محسوب می‌شود اما در استان سرسبز، زیبا و پر از مهر گیلان این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    وی به بهره‌برداری نکردن از فرصت آب در سال‌های گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: در مدت سه سال گذشته در جلسه‌های استانی و کشوری بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت باران در گیلان تأکید داشتم.

    استاندار گیلان با بیان اینکه تمام تلاش مسؤولان استفاده بهینه از منابع آب در استان است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم باران این نعمت الهی تبدیل به زحمت برای شهروندان به‌ویژه در شهر رشت که از زبیاترین شهرهای ایران است، نشود.

    نجفی، خواستار حفظ منابع طبیعی، جنگلی و آبخیزداری مناسب با حفظ منابع آبی در داخل گیلان شد و بیان کرد: در ۱۵ سال گذشته سالانه یک‌هزار و ۲۶۵ میلی‌متر بارندگی در استان داشتیم اما بخش بسیاری از آن در فصل‌هایی است که بدون استفاده از گیلان خارج می‌شود.

    وی، استفاده از باران در گیلان را سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار در استان داریم و نگاه ۸۰ درصد از مزارع به سد سفیدرود است.

    استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت یک‌میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعبی سد سفیدرود، خاطرنشان کرد: سال ۱۳۵۱ ظرفیت سد سفیدرود یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بود.

    نجفی به احداث سدها، چاه‌های مجاز و غیر مجاز در مسیر رودخانه‌های شاهرود و قزل‌اوزن اشاره کرد و یادآور شد: نگران بارندگی در استان‌های دیگر برای تامین آب سد سفیدرود هستیم و در مدت سه سال گذشته تنها یک مرتبه شاهد سرریز کردن این سد بودیم.

    وی با تأکید بر کنترل منابع آبی گیلان، اظهار کرد: نیازمند تکمیل سدهای شفارود، پلرود، دیورش، لاسک و سدهای لاستیکی برای آب‌های پایین‌دست در جلگه هستیم و دولت در این زمینه اهتمام ویژه‌ای دارد.

    استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت آب ورودی به استان از طریق بارندگی‌ها تأکید کرد و گفت: گیلان جزو دو استان تامین‌کننده برنج کشور محسوب می‌شود و نیازمند تلاش بیشتری در این حوزه هستیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8401

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *