×

استاندار گیلان : کریدور شمال – جنوب جزو امتیازات مثال زدنی گیلان است

  • کد نوشته: 8202
  • ۱۳۹۵-۱۰-۰۱
  • 101 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان کریدور شمال – جنوب را جزو امتیازات مثال زدنی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: با عبور این شاهراه از گیلان، ۲۴ روز از مدت زمان حمل و نقل در دنیا کاسته می شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، محمدعلی نجفی در آیین تجلیل از خدمات دست اندرکاران حمل و نقل و راهداری استان […]

    استاندار گیلان : کریدور شمال – جنوب جزو امتیازات مثال زدنی گیلان است
  • استاندار گیلان کریدور شمال – جنوب را جزو امتیازات مثال زدنی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: با عبور این شاهراه از گیلان، ۲۴ روز از مدت زمان حمل و نقل در دنیا کاسته می شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، محمدعلی نجفی در آیین تجلیل از خدمات دست اندرکاران حمل و نقل و راهداری استان گیلان در آستانه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهار کرد: حضور راهداران در بحران ها در نقاط سخت و صعب العبور مشکلات مردم را کاهش می دهد.

    استاندار گیلان میزان تردد در استان گیلان را بالاتر از حد معمول و خارج از ظرفیت دانست و افزود: گیلان یک استان کوچک با جمعیت ۲.۵ میلیون نفری است، اما حدود ۳۴ میلیون نفر اعم از مسافر، سفرهای کاری و گیلانیان مقیم سایر استان ها در گیلان تردد دارند.

    وی با بیان اینکه گیلان در حوزه بنادر در کشور رتبه دار است، تصریح کرد: با افتتاح بندر کاسپین در ماه های آتی، ظرفیت بندرانزلی از ۷ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد و به یکی از بنادر بزرگ حاشیه دریای خزر تبدیل می شود لذا وجود چنین ظرفیتی در شمال کشور نیازمند توسعه زیرساخت های حمل و نقل است.

    عالی ترین نماینده دولت در گیلان با بیان اینکه هنوز حتی یک متر از راه آهن استفاده نکرده ایم، گفت: با بهره برداری از راه آهن بخش عمده ای از مشکلات حوزه راه  استان کاسته می شود.

    نجفی با اشاره به جایگاه گیلان در حوزه آسفالت راه های روستایی، عنوان کرد: اکنون در رتبه چهارم نسبت به میانگین کشوری قرار داریم و در تلاشیم تا پایان سال به میانگین برسیم.

    استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توسعه آزادراه ها، متذکر شد: آزادراه قزوین – رشت طی سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته است و با تاکید رئیس جمهور بر تکمیل ۸ کیلومتر باقی مانده و تونل منجیل – رودبار، قطعا این کار با جدیت دنبال می شود.

    وی کریدور شمال – جنوب را جزو امتیازات مثال زدنی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: با عبور این شاهراه از گیلان، ۲۴ روز از مدت زمان حمل و نقل در دنیا کاسته می شود. برای تحقق این امر با روسیه و آذربایجان مذاکره می کنیم لذا ظرفیت گیلان تنها به ۱۴ کیلومترمربع مساحت و ۲.۵ میلیون نفر جمعیت خلاصه نمی شود و باید همه فشارها بر راه های استان اعم از مسافر و پلیس راهور دیده شود.

    نجفی با اشاره به طرح منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور، یادآور شد: امکانات، رفاه و معیشت جزو حقوق شهروندی است و مسافران در راه ها باید حقوق خود را بدانند. ما نیز مکلف هستیم امکانات را فراهم کنیم لذا وزارت راه و شهرسازی باید در صدد تامین اعتبارات لازم باشد.

    استاندار گیلان وضعیت پایانه های حمل و نقل استان را نسبت به ظرفیت مذکور نامتناسب دانست و افزود: بر نوسازی ناوگان حمل و نقل اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری تاکید داریم، زیرا ایمنی تردد ایجاد می کند لذا وظیفه ما ایجاد شرایط جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی است و اجازه ورود سرمایه بر به استان و زمین فروشی را نمی دهیم.

    وی کاهش نرخ بیکاری از ۱۵.۶ درصد به ۹.۶ درصد در سال ۹۵ را کارنامه مثبت عملکرد دولت در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه داریم با کار و تلاش شبانه روزی به مردم خدمت کنیم. امسال اعتبار خوبی در بخش تسهیلات جهت رفع موانع تولید به کارخانه ها پرداخت شد لذا بخش حمل و نقل استان نیز می تواند از این تسهیلات بهره مند گردد./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8202

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *