×

امام جمعه رشت: خودسازی و خویشتن‌داری با روزه داری تحقق می‌یابد.

  • کد نوشته: 2991
  • ۱۳۹۵-۰۳-۲۸
  • 94 بازدید
  • ۰
  • آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه‌های  نماز جمعه رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد, ضمن دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: در روز ۱۱ ماه رمضان قرار داریم و از خداوند می‌خواهم به ما توفیق دهد در ایام باقی‌مانده به وظایف خود عمل کنیم و اعمال ناقابل ما را قبول کند. […]

    امام جمعه رشت: خودسازی و خویشتن‌داری با روزه داری تحقق می‌یابد.
  • آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه‌های  نماز جمعه رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد, ضمن دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: در روز ۱۱ ماه رمضان قرار داریم و از خداوند می‌خواهم به ما توفیق دهد در ایام باقی‌مانده به وظایف خود عمل کنیم و اعمال ناقابل ما را قبول کند.

    وی با بیان اینکه روزه موجب خودسازی و خویشتن‌داری می‌شود افزود: روزه موجب پرکردن خلاء طبقاتی و فقر می‌شود و در باید برای سیر کردن گرسنه‌ها بکوشیم.

    امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق(ع) در مورد روزه می‌گوید که افراد توانمند رنج گرسنگان را درک نمی‌کنند تصریح کرد: اغنیا نمی‌دانند چه بر سر گرسنگان می‌آید و خداوند بر ما واجب کرده ماه رمضان گرسنه و تشنه بمانیم تا بدانیم بر فقیران چه می‌گذرد.

    امام جمعه شهر رشت با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه گلریزان است بیان کرد: در این ایام همه باید کمک کنند که گرفتاری و مشکلات کسانی‌که به‌طور غیرعمد زندانی شده‌اند را رفع کنند و دیه آن‌ها را بپردازند.

    وی با اشاره به اینکه باید به زندانیانی که به‌دلیل مهریه زندانی شده‌اند کمک شود مطرح کرد: قوه قضاییه باید برای آن‌ها فکری کند و درست نیست افراد به خاطر مهریه به زندان بیفتند و مردم با گرفتن گلریزان به نیازمندان کمک کنند.

    نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به سخن امام صادق(ع) اظهار کرد: که باید دارا و ندار مساوی باشند و روزه‌داران با درد گرسنگان آشنا شوند و در این ماه باید افطاری دهیم و دست نیازمندان را بگیریم.

    آیت الله قربانی اعتیاد را یکی از بلاهای عمومی در دنیا دانست و گفت: انسان معتاد هیچ چیز ندارد و کشیدن سیگار نیز یک نوع اعتیاد و یک عادت زشت است و ماه رمضان فرصتی برای تقویت اراده و ترک عادات زشت است.

    وی با بیان اینکه حدود ۵۰ سال قبل به اتفاق ۵ نفر از نویسندگان جوان حوزه علمیه کتابی به نام بلاهای اجتماعی غرب نوشتیم عنوان کرد: اعتیاد یکی از بلاها است و باید روانشناسان, خانواده‌ها و مسئولان راهکار حل این معضل را پیدا کنند و نسل ما را از این بلای خانمان‌سوز نجات دهند.

    امام جمعه رشت ضمن گرامیداشت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام فرمودند تبلیغ عامل بقای اسلام است و در این ماه روحانیون حقایق دین را در مساجد به مردم می‌گویند و توصیه می‌کنم مردم پیش نماز به مساجد ببرند و از فرصت استفاده و تبلیغات دشمنان را خنثی کنند.

    آیت الله قربانی با بیان اینکه ماه رمضان ماه در زنجیر نگه داشتن شیطان است تصریح کرد: در این ماه هر کس باید به سهم خود مردم را هدایت کند و همه موارد و کارها را بر عهده روحانیون نگذارند.

    وی با اشاره به اینکه هفته گذشته خبرگزاری‌ها خبری را اعلام کردند که همه شگفت زده شدند بیان کرد: سازمان ملل اسرائیل را رئیس کمیسیون مبارزه با تروریسم قرار داده در حالی که اسرائیل و آمریکا رأس جنایتکاران کره زمین هستند و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور و فلسطینی‌ها از کشور خود بیرون کردند.

    امام جمعه رشت ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در دهه اطعام و اکرام قرار داریم و باید از این فرصت استفاده کنیم که فردا در روز قیامت در سایه عرش خداوند قرار بگیریم.

    منبع: خبرگزاری تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=2991

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *