×

بائوج لاهوتی: استفاده از ظرفیت جوامع محلی برای حفاظت از یوز ایرانی/ امکانات محیط زیست کافی نیست

  • کد نوشته: 5706
  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۷
  • 83 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم لنگرود در مجلس عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از یوز ایرانی را موثر خواند وگفت: تشدید مجازات متخلفان و افزایش آگاهی شهروندان راهکارهای موثر در حفاظت از یوز ایرانی است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه صیانت از یوز ایرانی باید مورد توجه […]

    بائوج لاهوتی: استفاده از ظرفیت جوامع محلی برای حفاظت از یوز ایرانی/ امکانات محیط زیست کافی نیست
  • نماینده مردم لنگرود در مجلس عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از یوز ایرانی را موثر خواند وگفت: تشدید مجازات متخلفان و افزایش آگاهی شهروندان راهکارهای موثر در حفاظت از یوز ایرانی است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه صیانت از یوز ایرانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در چند سال اخیر در زمینه صیانت و حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض مانند یوز ایرانی خوب عمل کرده و امیدواریم با روشی که در پیش گرفته در آینده ای نزدیک شاهد افزایش جمعیت آنها باشیم.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، عوامل انسانی را عمده علت کاهش جمعیت یوزهای ایرانی برشمرد وگفت: متاسفانه کشتار بی رحمانه حیات وحش از سوی انسان ها به کاهش تنوع و انقراض نسل گونه های کمیاب و نادر جانوری دامن زده و تا زمانی که این موضوع با فرهنگ سازی مناسب رفع نشود همچنان باید شاهد کشتار و به تبع آن کاهش جمعیت این گونه‌ها باشیم.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با هشدار نسبت به انقراض نسل یوز ایرانی، فرهنگ سازی و تشدید مجازات متخلفان را در کاهش خطر انقراض یوز ایرانی موثر خواند و یادآور شد: هر چند حیات وحش در بقا و تداوم زندگی انسان ها نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند اما برخی افراد به این موضوع توجه نداشته و تصور می‌کنند حیات وحش دشمن انسان ها هستند از این رو باید به آنها صدمه می زنند در حالی که چنین تصوری اشتباه محض بوده و باید دانست که ادامه حیات ما به آنها گره خورده و برای بقای زندگی انسان‌ها باید در راستای بقای زندگی آنها تلاش کنیم.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس دهم، ادامه داد: برای رسیدن به هدف نهایی که همانا افزایش نسل یوز ایرانی است باید تلاش موثری داشته و با آموزش مناسب مردم را در حفاظت از این گونه نادر جانوری سهیم و از آنها به عنوان حافظان محیط زیست استفاده کنیم تا مردم موضوع محیط زیست و خطر انقراض گونه های نادر جانوری را جدی بگیرند.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی از عهده حفاظت از گونه های نادر جانوری بر نمی آید، گفت: مردم باید حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور را وظیفه خود دانسته و در این راستا تلاش کنند زیرا سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی نمی تواند از پس حفاظت از حیات وحش برآید.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر چند اقدامات و عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت و احیای گونه های در معرض انقراض مانند یوز ایرانی مثبت و موثر بوده اما نباید فراموش کرد که با آموزش و فرهنگ سازی جوامع محلی و روستاییان می توان نهایت استفاده را از ظرفیت آنها در حفاظت از بهتر از یوز ایرانی برد.

    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5706

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *