×

بائوج لاهوتی: رویکرد مناسب برنامه ششم توسعه در توجه ویژه به گردشگری/ افزایش ۶ میلیارددلاری درآمد در سال پایانی برنامه ششم

  • کد نوشته: 5206
  • ۱۳۹۵-۰۶-۰۶
  • 53 بازدید
  • ۰
  • عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه دربرنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به گردشگری شده است، گفت: درصورت اجرای درست، درآمد سالانه حاصل از گردشگری تا پایان برنامه ششم از یک و نیم میلیارد دلار به ۷ و نیم میلیارد می‌رسد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به سهم […]

    بائوج لاهوتی: رویکرد مناسب برنامه ششم توسعه در توجه ویژه به گردشگری/ افزایش ۶ میلیارددلاری درآمد در سال پایانی برنامه ششم
  • عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه دربرنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به گردشگری شده است، گفت: درصورت اجرای درست، درآمد سالانه حاصل از گردشگری تا پایان برنامه ششم از یک و نیم میلیارد دلار به ۷ و نیم میلیارد می‌رسد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به سهم قابل قبول میراث فرهنگی و گردشگری در برنامه ششم توسعه، گفت: ظرفیت گردشگری ایران باید در سال آخر برنامه ششم توسعه به ۵ برابر میزان کنونی افزایش پیدا کند؛ اکنون سالانه حدود ۳ میلیون گردشگر وارد کشور می‌شود که از این تعداد، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل می‌شود.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش ۵ برابری به این معنا خواهد بود که باید هر سال افزایش ۳ میلیونی را شاهد باشیم؛ یعنی در سال دوم برنامه ۶ میلیون، سال سوم ۹ میلیون و… تا در سال آخر برنامه ششم توسعه،گردشگر ایران به ۱۵ میلیون برسد که در نتیجه حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای کشور ثروت‌آفرینی خواهد داشت.

    وی با رد برخی آمار مبنی بر ورود سالانه ۵ میلیونی گردشگر به کشور، بر آمار ۳ میلیونی تاکید کرد و ادامه داد: جذب ۲۰میلیون گردشگر برنامه تعریف شده در سند بیست ساله چشم‌انداز ایران در افق ۱۴۰۴ است و در برنامه ششم جذب ۱۵ میلیونی گردشگری تا آخرین سال برنامه مدنظر است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس ادامه داد: نگاه ویژه‌ای به میراث فرهنگی و گردشگری و مشتقات حاصل از آن در برنامه ششم شده و حتی در ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری نیز این موضوع آمده و مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

    بائوج لاهوتی به موارد تاثیرگذار در تحقق کامل این برنامه اشاره کرد و گفت: میزان حمیت و تلاش مجریان برای اجرای برنامه و کسب بودجه، مدیریت برنامه، توجه به جزئیات و ایجاد زیرساخت‌های لازم همچون حمل و نقل و هتل‌ها می‌تواند شرایط تحقق کامل و جامع برنامه‌های مرتبط با حوزه گردشگری را در پایان برنامه ششم فراهم کند.

    عضو فراکسیون گردشگری مجلس همچنین با تاکید بر اینکه مسئولان و مجریان مربوطه باید اجرای برنامه‌های تدوین شده در برنامه ششم توسعه را جدی بگیرند، افزود: به‌یقین تحقق اهداف در نظر گرفته شده می‌تواند برای جامعه اشتغال و ثروت را به دنبال داشته باشد و کمک شایانی در کاهش وابستگی اقتصادی به نفت خواهد داشت.

    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5206

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *