×

بازی در نقش حاج احمد برایم افتخار بزرگی است

  • کد نوشته: 2558
  • ۱۳۹۵-۰۳-۲۴
  • 171 بازدید
  • ۰
  • هادی حجازی فر روزهای سختی را گذراند تا بتواند تصویری ماندگار از اسطوره گمشده ایران ارائه دهد. با وجود تئاترهای زیادی که بازی و کارگردانی کرده است  بازی در نقش حاج احمد متوسلیان را حس ویژه ای می داند. هادی حجازی فر چهره ای است که این روزها در قالب حاج احمد متوسلیان بر پرده […]

    بازی در نقش حاج احمد برایم افتخار بزرگی است
  • هادی حجازی فر روزهای سختی را گذراند تا بتواند تصویری ماندگار از اسطوره گمشده ایران ارائه دهد. با وجود تئاترهای زیادی که بازی و کارگردانی کرده است  بازی در نقش حاج احمد متوسلیان را حس ویژه ای می داند.
    هادی حجازی فر چهره ای است که این روزها در قالب حاج احمد متوسلیان بر پرده نقره ای می درخشد. این بازی گر در فیلم دیالوگ زیادی نگفته و به جای حاج احمد حرف زده، ژست گرفته و زندگی کرده است. به بهانه اکران فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» با این بازیگر گفتگو کردم که در ادامه می خوانید.
    – چطور به گروه« ایستاده در غبار » پیوستید؟
    دوستان از قبل با من آشنایی داشتند و من را برای نقش حاج احمد متوسلیان انتخاب کردند. در ابتدا فکر می کردم که شباهتی با حاج احمد ندارم اما پس از تست گریم و آغاز کار این مسئله برایم حل شد.
    – با وجود شخصیت و شرایط حاج احمد متوسلیان برای رسیدن به شخصیت وی چقدر مطالعه و تحقیق داشتید؟
    فیلمنامه «ایستاده در غبار» بر اساس تحقیق جامع  دو ساله انجام شده بود. به خاطر همین هر چیزی باید می دانستم و بازی می کردم که در فیلمنامه بود.  از عکس های حاج احمد هم برای ژست های بیرونی ایشان استفاده می کردیم.
    – بازی در نقش یک اسطوره گم شده چطور است؟
    در کل نقش بسیار سختی بود. تازه ما تنها فراز هایی از زندگی ایشان را بازی کردیم. چه به لحاظ بدنی چه به لحاظ حسی و چه به لحاظ حفظ گریم کار بسیار دشوار بود. جدای از اینها خلق لحظات درام فیلم سختی ویژه ای داشت اما هر چه بود یک افتخار برای من و یک اتفاق بزرگ در کارنامه کاریم به حساب می آمد.
    – بارز ترین ویژگی شخصیتی حاج احمد متوسلیان چه بود؟
    احمد از یک جزیره یا کره دیگر نیامده بود. او شبیه بسیاری از آدمهایی بود که در اطرافمان می بینیم اما بسیار جنگجو بود و حاضر نبود از هیچ چیز برای رسیدن به هدفش بگذرد. احمد شبیه بسیاری از قهرمانان این سرزمین است که اگر پایش بیافتد حرف های زیادی برای گفتن دارند.
    – فکر می کنید تا چه اندازه در ایفای نقش حاج احمد متوسلیان موفق بوده اید؟
    من و تمام گروه تولید «ایستاده در غبار» تمام تلاش خود را کردیم. امیدوارم در این زمینه موفق عمل کرده باشیم و بتوانیم نظر مخاطبان را جلب کنیم.
    فیلم سینمایی « ایستاده در غبار» برنده سیمرغ بلورین سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر این روزها بر روی پرده سینماهای سراسر کشور است.
    در خلاصه داستان این فیلم آمده است: احمد که عصیان نوجوانی اش را در سکوت گذرانده، فرمانده لشگری می شود که باید در دروازه های خرمشهر با دشمن بجنگند اما سرنوشت او فرسنگ ها دور از مرز ایران رقم می خورد.
    محمد حسین مهدویان کارگردانی و حبیب والی نژاد تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.
    منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=2558

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *