×

با حضور مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باقری‌نژاد مدیرعامل شرکت کشتیرانی خزر شد

  • کد نوشته: 9842
  • ۱۳۹۵-۱۱-۰۴
  • 82 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان ظهر امروز در مراسم تکریم علی‌اکبر غنچی و معارفه مهرداد باقری‌نژاد به عنوان مدیرعامل شرکت کشتیرانی خزر با اشاره به اقدام‌های مثبت انجام شده در حوزه دریای خزر اظهار کرد: ساخت مجتمع بندر کاسپین سرعت قابل توجهی پیدا کرده و به صورت سه نوبت در شبانه‌روز فعالیت‌های کاری و عمرانی در این بندر […]

    با حضور مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باقری‌نژاد مدیرعامل شرکت کشتیرانی خزر شد
  • استاندار گیلان ظهر امروز در مراسم تکریم علی‌اکبر غنچی و معارفه مهرداد باقری‌نژاد به عنوان مدیرعامل شرکت کشتیرانی خزر با اشاره به اقدام‌های مثبت انجام شده در حوزه دریای خزر اظهار کرد: ساخت مجتمع بندر کاسپین سرعت قابل توجهی پیدا کرده و به صورت سه نوبت در شبانه‌روز فعالیت‌های کاری و عمرانی در این بندر در حال انجام است.

    محمدعلی نجفی به سفر رئیس جمهور در سال گذشته به گیلان اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور در سفر مذکور از منطقه آزاد انزلی بازدید کرد و با مشاهده قابلیت‌های موجود در این منطقه و اقدام‌های انجام شده، بر لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت و نقش‌آفرینی این بندر در ترانزیت کالای منطقه تأکید کرده است.

    وی از آماده شدن دو پست اسکله در بندر کاسپین خبر داد و بیان کرد: در راستای بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور تلاش می‌کنیم مقام‌های کشوری در گیلان حضور پیدا کنند.

    استاندار گیلان با بیان اینکه ۲۲ پست اسکله در مجتمع بندر کاسپین پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: باید از مسیر دریای خزر برای حمل و نقل کالا بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم و ساخت مجتمع بندر کاسپین بر این اساس شکل گرفته است.

    نجفی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی در گیلان تأکید کرد و گفت: با تسهیل رفت و آمد مسافران و گردشگران از طریق دریا به غیر از افزایش تعداد گردشگران، سرمایه‌گذاری در این حوزه نتایج مثبتی دارد.

    وی با اشاره به اینکه استفاده از حوزه گردشگری دریامحور در گیلان نزدیک به صفر است، خاطرنشان کرد: در ابتدای دهه هفتاد با کشتی میرزا کوچک در صدر یک هیأت بازرگانی ۱۰۰ نفری از طریق دریا به باکو و آستراخان روسیه سفر کردیم اما پس از چند سال این ارتباط ضعیف شده است.

    استاندار گیلان از ساخت یک کشتی مسافری برای گردشگری دریایی در خزر در آستراخان روسیه خبر داد و یادآور شد: کشتی مذکور به منظور سفر گردشگران از روسیه به باکو، انزلی و آستارا به‌کارگیری می‌شود.

    نجفی با تأکید بر ضرورت توسعه بخش بازرگانی با بندر آکتائو در قزاقستان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بندر آکتائو از فعالیت خوبی برخوردار نبود اما اکنون با امکانات بسیار خوب یک بندر پویا و فعال است.

    منبع:حبرگزاری فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9842

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *