×

بدون شرح…قضاوت با شما.

  • کد نوشته: 3340
  • ۱۳۹۵-۰۴-۰۳
  • 71 بازدید
  • ۰
  • لاهیجان، شهر زیبای گیلان که در این روزگار وادی زورآزمایی بزرگان شده است. اگر به تاریخ کهن لاهیجان نگاهی گذرا بیندازیم از زمان اشکانیان تا به امروز یک وجه تسمیه مشترک در آن مشاهده می کنیم و آن اینست که مرکز بیه پیش و دارالملک منطقه در تمام دوران دیده می شود.حتی بعضی از انقلاب […]

    بدون شرح…قضاوت با شما.
  • لاهیجان، شهر زیبای گیلان که در این روزگار وادی زورآزمایی بزرگان شده است.

    اگر به تاریخ کهن لاهیجان نگاهی گذرا بیندازیم از زمان اشکانیان تا به امروز یک وجه تسمیه مشترک در آن مشاهده می کنیم و آن اینست که مرکز بیه پیش و دارالملک منطقه در تمام دوران دیده می شود.حتی بعضی از انقلاب شکوهمند اسلامی مرکزیت شرق گیلان در اختیار شهرستان زیبا و سرسبز لاهیجان قرار گرفته است.سومین شهر بزرگ استان گیلان و پرجمعیت ترین شهر شرق استان.شهری که به بزرگان خود می بالد و حتی جهانیان را در این زمینه به تحسین وا می دارد زیرا در هر گوشه این کره خاکی می توانید اثری ماندگار از بزرگان این مرزوبوم بیابید.اشخاصی همچون حزین ، فیاض ، کاشف السلطنه، مشهدی آقاجان نقاش، سپهر و دیهیم لاهیجی ، حکیم زاده (موسس نخستین آسایشگاه معلولین و سالمندان کشور) و استاد علی مجتهدی (موسس دانشگاه صنعتی شریف و پدر مدارس و دانشگاه های نوین لاهیجان) .

    با نگاهی گذرا به نام این بزرگان که هر کدام در عرصه ای تبدیل به ستاره عالمتاب شده اند مهر تایید به بزرگی لاهیجان و لاهیجانیان زده شده است ، اما وقتی به دهه گذشته می نگریم علامت سوالهای بزرگی در ذهن متبادر می شود که واقعا چرا !؟

     

    اتفاقات چند روز اخیر نشان داد اوضاع شهرمان بسیار وخیمتر از این علامت سوالهایی است که در ذهنمان پدیدار شده است. رفت وآمد مدیران و روسا همیشه مرسوم بوده، اما معمولا با یک نگاه تعامل گرایانه و دوسویه. هرگاه دولت و نمایندگان مجلس با تعامل رفتار مناسب از خود بروز داده اند شرایطی به سامان تر را نظاره می کنیم اما وای به روزی که یکی از آنها بخواهد سر به ناسازگاری بگذارد شرایط امروز شهرمان اینگونه به نظر می رسد.

    استانداری محترم گیلان طی اقدامی عجیب و بی سابقه فرماندار بزرگترین شهرستان شرق استان را بدون در نظر گرفتن سوابق شخصی مذکور و با سیستم از راه دور که جدیدا رونمایی شده انتخاب نموده اند اما حکایت بسیار پیچیده تر از چیزی است که ما فکر می کردیم در حالی که همه مردم لاهیجان در شوک انتخاب فرماندار جدید بودند که چگونه شخصی با سوابق نه چندان درخشان از شهر کوچکی ناگهان به فرمانداری بزرگترین شهرستان شرق استان منصوب می شود به ناگاه خاطره ای در ذهن مردم متبادر شد که قبلا فرماندار یکی از کوچکترین شهرهای ایران به سمت شهردار بزرگترین شهر کشور منصوب شد که عواقب آنرا هنوز مردم به خاطر دارند.

    ما و مردم شهرستان را به فکر فرو برد که چگونه استاندار دولت اعتدال که خود را سردمدار شایسته سالاری به دور از رفتارهای جناحی می داند اینگونه سراسیمه اشتباهی اینچنین مهلک را در این فضای ملتهب از خود بروز می دهد.آیا واقعا درلاهیجان شخصی با چنین خصوصیاتی برای فرمانداری وجود نداشت!؟

    بر فرض اینکه اینگونه باشد آیا شخص متعادل تر و سازگارتر با روحیات و فرهنگ مردم لاهیجان وجود نداشت که اینگونه مردم عزیز لاهیجان را دچار تشویش کردید؟ این اتفاق باعث شد نماینده محترم و مردمی لاهیجان جناب آقای دکتر نیکفر نیز همصدای مردم لاهیجان شده و اعتراض شدید خود را به این انتخاب نه چندان خوب اعلام دارند. چگونه استاندار عزیز با حرکتی عجیب در حالی که از مخالفت نماینده مردم کاملا مطلع بوده و درغیاب ایشان و به صورت از راه دور که نوعی بی حرمتی به شان مردم شریف لاهیجان بوده این انتصاب پرحرف و حدیث و تودیع و معارفه را انجام داده اند. این اتفاق موجب درخواست تحقیق و تفحص از استانداری گیلان توسط نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی گردید.

    اکنون ما با تمام این تفاسیر آرزوی موفقیت برای فرماندار جدید را از پیشگاه خداوند منان خواستاریم و فقط امیدواریم مردم و مسیولین ساعتهای متمادی در پشت درب اتاق ایشان به انتظار ننشینند و درگیری های روسای ادارات با فرمانداری رودبار به شهر عزیزمان لاهیجان سرایت نکند که این امر برای لاهیجان پرقدمت بسیار زشت و زننده خواهد بود.

    در هر صورت در آینده ای نزدیک دستپاچگی عجیب جناب استاندار محترم نسبت به این انتصاب پرحرف و حدیث به منصه حضور خواهد رسید. باشد که دود این انتصاب به چشم مردم فهیم لاهیجان نرود.

    والسلام

     

     

     

    مرتضی پور مقدم

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=3340

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *