×

تحلیل کودتای ترکیه….اختصاصی گیل و دیلم

  • کد نوشته: 4291
  • ۱۳۹۵-۰۴-۲۶
  • 62 بازدید
  • ۰
  •   کودتایی که بعداز چند ساعت شکست خورد و ناکام ماند!! علت شکست کودتای چند ساعته ترکیه چه بود؟؟؟ آیا یک بازی سیاسی بود؟؟   شب گذشته خبری مبنی بر کودتا در ترکیه به سرعت درصدر اخبار جهان قرار گرفت در این بین بازار شایعات و حجم عملیات روانی در دوطرف به حداکثر رسیده ودر […]

    تحلیل کودتای ترکیه….اختصاصی گیل و دیلم
  •  

    کودتایی که بعداز چند ساعت شکست خورد و ناکام ماند!!

    علت شکست کودتای چند ساعته ترکیه چه بود؟؟؟

    آیا یک بازی سیاسی بود؟؟

     

    شب گذشته خبری مبنی بر کودتا در ترکیه به سرعت درصدر اخبار جهان قرار گرفت در این بین بازار شایعات و حجم عملیات روانی در دوطرف به حداکثر رسیده ودر این رقابت هر یک از دوطرف یعنی کودتاچیان ارتش ترکیه و دولت ترکیه اقدام به عملیات روانی نمودند وکفه دولت ترکیه سنگین تر شده و برنده این جنگ روانی شدند هر چند تلفاتی داشته ولی قدرت اردوغان در این بین تثبیت شد .

    دوسوال مطرح میباشد که به ان اشاره شد

    واما چرا کودتا باشکست مواجه شد ؟؟؟

     

    ۱-عدم حمایت مردم از کودتا چیان وهمراهی بادولت

    ۲- حمایت نکردن احزاب سیاسی و اپوزیسیون از کودتا چیان.

    ۳-آمادگی دولت ترکیه وپیش بینی کودتا باتوجه به اینکه چند بار در این کشور در دهه های اخیر اتفاق افتاده بود.

    باتوجه به اینکه مردم این کشور به سیاست های اتخاذی دولت شان معترض هستنددرقبال جریانات منطقه (سوریه و تروریسم) که در این بین کشور ترکیه نیز اسیبهایی دیده و بی تاثیر نبوده است ولی در این جریان مردم ترکیه پی به این قضیه بردن که با کودتا کشورشون دچار چالشهای بزرگتری میشود و متضرر شده و دودش درچشم ملت ترکیه خواهد رفت پس با معارضین همراه نشدن وبه حمایت از دولت پرداختن  ودر این بین احزاب مخالف دولت و اپوزیسیون  نیز با صدور بیانیه مخالفت خود را با کودتاچیان اعلام کردند و این حرکت باعث شد عملا کودتاچیان تنها وناکام شوند وباشکست مواجه گردند .

    در این بین اردوغان به دو پیروزی مهم دست یافت .

    ۱.اقدام به پاکسازی ارتش که درسالیان گذشته مخالفین زیادی درآن بودند که در چند روز گذشته هم فرماندهانی از ارتش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند .وبا این عمل ضعیف راه برای پاکسازی ارتش باز شد

    ۲ تثبیت قدرت خود و قلعوقم کردن مخالفین خود واحزاب وسران مخالف دولتش  خارج کردن آنها از دور رقابتی تا مدتی طولانی.

    آیا این کودتا ساختگی بود؟

    با توجه به وضعیت نامتعارف و خطرناک منطقه و وجود تروریسم از قبیل داعش و همچنین جریان  پ.ک.ک در ترکیه وتیرگی روابط آنکارا مسکو وافت بازار توریست در ترکیه بدلیل انفجارهای تروریستی بعید به نظر میرسد که دراین برهه از زمان دولت ترکیه چنین بازی و ریسکی را انجام دهد و عملا دست داشتن دولت وساختگی بودن کودتا بعید به نظر میرسد . درپایان صلح جهانی و آرامش برای تمامی مردم جهان و بخصوص مردم منطقه را از خداوند متعال خواستارم .

    وسلام .مهدی حسین پور ۱۳۹۵/۴/۲۶

     

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4291

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *