×

تزریق ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای توسعه صومعه‌سرا

  • کد نوشته: 11658
  • ۱۳۹۵-۱۱-۲۹
  • 205 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: طی ۸ ماه گذشته بیش از ۲۰۰میلیارد تومان وارد صومعه‌سرا شده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، دکتر سید کاظم دلخوش در جلسه شورای اداری صومعه‌سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی […]

    تزریق ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای توسعه صومعه‌سرا
  • نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: طی ۸ ماه گذشته بیش از ۲۰۰میلیارد تومان وارد صومعه‌سرا شده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، دکتر سید کاظم دلخوش در جلسه شورای اداری صومعه‌سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون رشادت‌های شهدا است، اظهار کرد: شهدا برای پایداری نظام از جان خود گذشتند. مسئولین نیز موظف‌اند امانت‌دار خون شهدا و ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

    وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید در خدمت مردم باشند، گفت: در قرآن به کرات موضوع حق‌الناس و مردم مطرح شده که نشان از اهمیت موضوع است. مسئولین باید به نیازها و دغدغه‌های مردم توجه کنند؛ چرا که انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی رفع مشکلات و تسریع انجام امور است.

    دلخوش با بیان اینکه حضور مسئولین در عرصه اجرا مشکلات را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند. انتظارست مسئولین وظایف محوله را بدرستی انجام دهند.

    وی با بیان اینکه با احساس مسئولیتِ هر مسئولی شاهد عملکرد مطلوب و قابل انتظار خواهیم بود، گفت: کوتاهی مسئولین در انجام وظایف به هیچ وجه قابل قبول نیست.

    نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در تامین امکانات دستگاه‌های خدماتی و اجرایی شهرستان مشکلی وجود ندارد، ابراز کرد: بودجه شهرستان از تملک و دارایی در سال ۹۵، ۸میلیارد تومان بوده است و این در حالیست که طی ۸ماه گذشته بیش از ۲۰۰میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها وارد صومعه‌سرا شده است.

    وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوب و قابل رضایتی در شهرستان در حال انجام است، یادآور شد: کمربندی فومن به پونل یکی از پروژه‌های صومعه‌سرا است که وارد مناقصه شده است.

    دلخوش با بیان اینکه ارائه خدمات موجب دلگرمی مردم می‌شود، گفت: پروژه کمربندی کلاشم به صومعه‌سرا پس از سال‌ها راکد ماندن تجهیز کارگاه شده است. سد لاستیکی تولمات یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در حال انجام است. ایجاد این سد علاوه بر توسعه گردشگری، موجب اشتغال و تامین آب زراعی این منطقه می‌شود.

    وی به اخذ امکانات و اعتبارات در حوزه برق، آب و…در شهرستان اشاره و تصریح کرد: کمبود امکانات توسط مسئولین باید شناسایی و اعلام تا نسبت به رفع مشکلات و عملکرد بهتر اقدام شود.

    دلخوش با بیان اینکه طرح بسیج اشتغال به عنوان راهکاری برای رفع مشکل بیکاری توسط بنده در مجلس ارائه شده و در حال پیگیری است، ابراز کرد: امروز اشتغال دغدغه و مشکلی اساسی است.

    وی با بیان اینکه بسیج مردمی عامل موفقیت در دوران دفاع مقدس، عراق، سوریه و… بوده است،ادامه داد: امروز راه‌حل مشکل اشتغال، بسیج اشتغال است.

    نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه باید از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و…استفاده کرد، متذکر شد: امروز در استان متاسفانه با مانعی چون محیط‌زیست برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف مواجه هستیم. این در حالیست که در استان بسترها و زمینه‌های گردشگری فراهم است.

    وی در ادامه به رانش زمین در نارنج‌پره تنیان، وضعیت تخریبی تعدادی از پل‌ها در روستاها و بروز خطرات احتمالی اشاره و اظهار کرد: باید نسبت به شناسایی و رفع مشکلات این چنینی برای جلوگیری از بروز خطرات و حوادث اقدام کرد.

    دلخوش به دستورالعمل خروج بسیاری از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از چرخه حمایتی اشاره کرد و افزود: کمیته امداد بر اساس ابلاغیه، دستور خروج هزار و۲۰۰مددجوی تحت حمایت خود را صادر کرده است. قطع حمایت از این تعداد مددجو در شهرستان بدون توانمندسازی و خودکفایی یک فاجعه است.

    نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در پایان با بیان اینکه در صورت خروج مددجویان از چرخه حمایتی بدون توانمندسازی، مسئولین باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: طی روزهای گذشته پاسخگوی ۱۰۰نفر از مددجویان صومعه‌سرایی بوده‌ام که مستمری‌شان بدون در نظر گرفتن خودکفایی قطع شده بود. تنها در صورت خودکفا شدن و برخورداری از شرایط، مددجویان باید از چرخه حمایتی خارج شوند.
    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=11658

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *