×

تیم فوتبال پنج نفره مردان ایران نایب قهرمان پارالمپیک شد

  • کد نوشته: 5769
  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۸
  • 67 بازدید
  • ۰
  • تیم فوتبال مردان ایران در فینال مسابقات فوتبال پنج نفره بازی‌های پارالمپیک ریو در مقابل برزیل شکست خورد و نایب قهرمان شد. در این مسابقه که روز شنبه ۱۷ سپتامبر ( ۲۷ شهریور) برگزار شد٬ تیم ایران با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان خود شکست خورد. این مدال نقره، نخستین مدال تیم فوتبال نابینایان […]

    تیم فوتبال پنج نفره مردان ایران نایب قهرمان پارالمپیک شد
  • تیم فوتبال مردان ایران در فینال مسابقات فوتبال پنج نفره بازی‌های پارالمپیک ریو در مقابل برزیل شکست خورد و نایب قهرمان شد.

    در این مسابقه که روز شنبه ۱۷ سپتامبر ( ۲۷ شهریور) برگزار شد٬ تیم ایران با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان خود شکست خورد. این مدال نقره، نخستین مدال تیم فوتبال نابینایان ایران از بازی‌های پارالیمپیک است.

    گل برزیل را ریکاردینیو در دقیقه ۱۲ به ثمر رساند.

    میثم شجاعیان، امیر پوررضوی، حسین رجب پور، بهزاد زادعلی اصغر و احمدرضا شاه حسینی در ترکیب ایران حضور داشتند.

    روز پیش از آن تیم فوتبال هفت نفره مردان ایران نیز مدال نقره به دست آورده بود.

    در مسابقات دو و میدانی٬ جاوید احسانی شکیب در مسابقات پرتاب وزنه کلاس F57 با ثبت رکورد ۱۴ متر و ۱۳ سانتی‌متر مدال برنز گرفت.

    این دو مدال ایران در حالی به دست آمد که کاروان ورزشی ایرانی تحت تاثیر مرگ بهمن گلبارنژاد٬ ورزشکار ایرانی در جریان مسابقات دوچرخه سواری در ریو بود .

    آخرین بخت کاروران ورزشی ایران برای دستیابی به مدال طلا امروز خواهد بود که تیم والیبال نشسته مردان در فینال مقابل تیم بوسنی و هرزگوین بازی خواهد کرد.

    ایران در حال حاضر با مجموع ۲۳ مدال در رده بیستم جدول رده بندی مدال‌ها قرار دارد.

    تیم ایران امسال از نگاه تعداد مدال‌ها (۲۴ مدال) دقیقا عملکردی مانند پارالمپیک لندن داشته اما از نگاه کیفیت مدال‌ها (۷ یا ۸ مدال طلا در مقابل ۱۰ مدال طلا در لندن) عملکرد ضعیف‌تری داشته است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5769

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *