×

جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و تاریخی املش؛ نشانی از هویت پر افتخار این سرزمین

  • کد نوشته: 12557
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۳
  • 123 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان طبیعت بکر و ابنیه تاریخی املش را عنصری برای جذب گردشگر به گیلان معرفی کرد و گفت: جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی این شهرستان نشان از هویت پر افتخار آن دارد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی اداره کل […]

    جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و تاریخی املش؛ نشانی از هویت پر افتخار این سرزمین
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان طبیعت بکر و ابنیه تاریخی املش را عنصری برای جذب گردشگر به گیلان معرفی کرد و گفت: جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی این شهرستان نشان از هویت پر افتخار آن دارد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ صبح امروز نشست ستاد اجرایی خدمات سفر املش در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

    در این نشست که با حضور فرماندار و مسئولان دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان املش برگزار شد، رضا علیزاده با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) به تشریح فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان پرداخت.

    وی با اشاره به شعار امسال ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با عنوان نوروزی متفاوت؛ بر رضایتمندی گردشگران از سفر گیلان تاکید کرد و گفت: باید با هم افزایی و تعامل جمعی نوروزی متفاوت و لذت بخش را برای گردشگران خلق نماییم.

    این مسئول وضعیت کنونی کشور را از نظر رونق گردشگری مثبت ارزیابی کرد و افزود: دیپلماسی موفق دولت تدبیر و امید و سیاستی که برای آشتی با دنیا در پیش گرفته ، موجبات توسعه صنعت گردشگری در ایران و نیز افزایش ورود گردشگران خارجی را فراهم نموده است تا جاییکه در سال جاری شاهد رشد ۹.۵ درصدی ورود گردشگر خارجی به ایران بوده ایم.

    علیزاده خاطرنشان کرد: گردشگری صنعتی چندبخشی است که اقتصاد و معیشت افراد بسیاری با آن گره خورده؛ لذا باید با نگاه خلاقانه و بهره گیری از عنصر تمدن ،تاریخ و هنر ؛ فرهنگ اصیل استان را به اقصی نقاط ایران و جهان صادر نمود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حراست از داشته های ارزشمند تاریخی و فرهنگی استان را مستلزم تعامل تمامی دستگاههای اجرایی و نیز عموم شهروندان خواند و بیان داشت: بر اساس سند چشم انداز ۲۰ساله که همواره مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ باید شمار گردشگران خارجی به ۲۰میلیون نفر ارتقا یابد تا هم رونق اقتصادی و هم رونق کسب و کار را به دنبال داشته باشد.

    علیزاده با اشاره به فعال شدن ۱۰کمیته اجرایی در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای خدمات رسانی هرچه بهتر به گردشگران نوروزی، تصریح نمود: به جهت اینکه ثبت چندملیتی نوروز در یونسکو با کمک ۱۲ کشور در حال انجام است؛ لذا باید در بحث نوروز جدی تر وارد عمل شویم.

    دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان؛ نوروز را در زمره آیین های ریشه دار ایرانیان خواند که با مهرورزی و نوع دوستی درآمیخته و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.

    وی؛ طبیعت بکر و ابنیه تاریخی املش را عنصری برای جذب گردشگر به گیلان معرفی کرد و گفت: جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی این شهرستان که نشان از هویت پر افتخار آن دارد ، پتانسیلی ممتاز در توسعه گردشگری در نوروز محسوب می شود؛ زیرا این عید باستانی بزنگاه خوبی برای معرفی تمدن و اصالت برای ایرانیان است.

    علیزاده بر ضرورت آمادگی کامل دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان املش تاکید کرد و افزود: ایمنی راهها، کنترل ترافیکی،تنظیم بازار، نظارت بر اصناف، خدمات رسانی مناسب بانکها، راهنمایی دقیق به مسافران،بهبود خدمات رسانی و نیز اسکان گردشگران باید به درستی صورت گیرد تا سهولت گردشگران را به ارمغان آورد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12557

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *