×

جعفرزاده ایمن آبادی: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از برنج خلاف قانون است

  • کد نوشته: 6891
  • ۱۳۹۵-۰۸-۰۴
  • 258 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از برنج خلاف قانون است و باید این موضوع اصلاح شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به دریافت مالیات بر ارزش افزوده از محصول برنج، […]

    جعفرزاده ایمن آبادی: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از برنج خلاف قانون است
  • عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از برنج خلاف قانون است و باید این موضوع اصلاح شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به دریافت مالیات بر ارزش افزوده از محصول برنج، گفت: مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مالیاتی غیر مستقیم که بر مصرف کالاها و خدمات وضع می شود، هم اکنون در بیش از ١۴٠ کشور جهان به مورد اجرا گذاشته شده است.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استقرار این نظام مالیاتی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخش مهمی از تحولات نظام مالیاتی کشور محسوب می شود و لایحه مربوط اولین بار در دهه ١٣۶٠ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، اما به دلیل شرایط خاص اقتصادی ناشی از جنگ تحمیلی، دولت لایحه را در اواسط بررسی از مجلس شورای اسلامی پس گرفت.

    وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده به واقع حاصل چندین هزار ساعت کار کارشناسی توسط بخش های مختلف قوای مقننه و مجریه، مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی است، گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از برنج طبق قانون خلاف است زیرا در ماده ١٢ قانون مذکور عرضه کالاها و ارائه خدماتی همچون برنج و همچنین واردات آنها حسب مورد از پرداخت مالیات معاف هستند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: محصولات کشاورزی فرآوری نشده،دام و طیور زنده آبزیان ، زنبور عسل و نوغان، انواع کود، سم، بذر و نهال، آرد خبازی ، نان ، گوشت ، قتد ، شکر ، برنج و خبوبات و سویا ، شیر ، پنیر ، روغن ، نباتی و شیر خشک مخصوص تغذیه کودکان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون معاف هستند.

    منبع: خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6891

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *