×

جعفرزاده ایمن آبادی: مدیریت‌پسماند تکلیفی که بردوش دولت نهاده شد/ ضرورت کسب درآمد از دفن‌ زباله با ساماندهی‌ پسماندها

  • کد نوشته: 9051
  • ۱۳۹۵-۱۰-۱۹
  • 144 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم رشت در مجلس با یادآوری تکلیف مجلس به دولت برای مدیریت پسماند در برنامه ششم توسعه، گفت: دولت طی ۵ سال باید بتواند مدیریت درستی در وضعیت پسماندها داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه در مورد مدیریت پسماندهای کشور، […]

    جعفرزاده ایمن آبادی: مدیریت‌پسماند تکلیفی که بردوش دولت نهاده شد/ ضرورت کسب درآمد از دفن‌ زباله با ساماندهی‌ پسماندها
  • نماینده مردم رشت در مجلس با یادآوری تکلیف مجلس به دولت برای مدیریت پسماند در برنامه ششم توسعه، گفت: دولت طی ۵ سال باید بتواند مدیریت درستی در وضعیت پسماندها داشته باشد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه در مورد مدیریت پسماندهای کشور، گفت: در مناطق شمال کشور آب سفره های زیر زمینی و چاه ها بالا هستند از این رو با دفن زباله امکان مدیریت درست شیرآبه ها وجود ندارد، بنابراین زمان بارندگی ها، دقیقه ای ۱۷ لیتر شیرآبه سمی وارد چاه های آب مردم می شود.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر کوه های سراوان به اندازه ۱۴ هکتار مسطح شده به گونه ای که دره ای به ارتفاع ۱۸۰ متر مملو از زباله شده درحالی که دولت هیچ تدبیری برای دفن زباله انجام نداده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در دنیا از زباله استفاده می کنند در حالی که ما هنوز از دفن آن عاجزیم، تصریح کرد: کشور ما هنوز نمی تواند از زباله پول درآورد در حالی که کشور ترکیه از زباله گاز متان گرفته و آن ر ا صادر می کند همچنین زباله را در کنار رودخانه دفن کرده تا شیرآبه آن به دریا واریز نشود.

    وی یادآور شد: گاهی مشاهده شده در محل های تجمیع زباله در کشور حریق های بزرگی اتفاق می افتد که مردم از آن هراس دارند؛ این نشان دهنده ناتوانی ما در جاگذاری لوله هایی برای هدایت این گازها به بیرون است علاوه بر این توانستیم از این نعمت سرمایه ای استفاده کنیم.

    جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: در شهرهای شمالی زباله ها به اندازه تعداد جمعیت ساکن نیست چراکه همواره معادل جمعیت ساکنان مسافرانی هم هستند لذا سرانه تولید زباله دو تا سه برابر دیگر شهرها است، زا این رو در برنامه ششم توسعه نمایندگان تلاش کردند تا تکلیفی بر دوش دولت گذاشته تا این زباله ها را ساماندهی و مدیریت کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: در برنامه ششم توسعه از دولت در خواست شد طی ۵ سال مدیریت درستی در وضعیت پسماندها داشته باشد تا با این اقدام هم دفن زباله به درستی انجام شود و هم بتوان از آن کسب درآمد کرد./خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9051

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *