×

جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد:انتقال تکنولوژی پیش شرط هر نوع واردات

  • کد نوشته: 5754
  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۸
  • 114 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر ضرورت توجه به تولید داخل و حمایت از آن، گفت: صرف واردات امری منفور و ناپسند نیست،اما اگر با هدف تهدید تولیدات داخل صورت بگیرد باید مورد برخورد واقع شود. نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه ما برای به […]

    جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد:انتقال تکنولوژی پیش شرط هر نوع واردات
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر ضرورت توجه به تولید داخل و حمایت از آن، گفت: صرف واردات امری منفور و ناپسند نیست،اما اگر با هدف تهدید تولیدات داخل صورت بگیرد باید مورد برخورد واقع شود.

    نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه ما برای به صرفه بودن تولیدات خود باید از ظرفیت واردات نیز استفاده کنیم،تصریح کرد:گاهی اوقات وارد کردن محصول یا کالایی صرفه اقتصادی بیش از تولید آن در داخل دارد که در این صورت برای رشد شاخص های اقتصادی نیاز به واردات احساس می شود.

    *بومی سازی دانش باید در اولویت واردات باشد

    این نماینده مردم در مجلس دهم،با اشاره به پیش شرط های مورد نیاز برای اقدام به واردات،تصریح کرد: در نظر گرفتن شرایط واردات از جمله اینکه انتقال تکنولوژی برای بومی سازی دانش صورت بگیرد،باید در اولویت هر اقدامی قبل از واردات باشد.

    وی با بیان اینکه باید همیشه صادرات در کشور بیش از واردات باشد،افزود: منفی بودن تراز واردات،راز مثبت شدن تراز تجاری است.

    *واردات باید از مبادی قانونی و مجاز صورت بگیرد

    جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید براینکه هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند نسبت به تولید تمامی کالاها و محصولات مورد نیاز خود توانمند است،گفت:توجه به اینکه واردات باید از مبادی قانونی و مجاز صورت بگیرد؛به طورحتم از واردات کالاهای مشابه تولید داخل و لطمه زننده به تولیدات ملی جلوگیری خواهد کرد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم،با بیان اینکه واردات کالا به داخل کشور درصورتی که مشابه آن در داخل وجود دارد برخلاف مصالح کشور است، افزود:هر نوع وارداتی که به سلب حقوق کشور ازجمله مالیات و گمرک منجر شود باید متوقف شود.

    *ورود کالای قاچاق به کشور خسارت های غیرقابل جبرانی به کشور وارد می کند

    جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید براینکه ورود کالای قاچاق به کشور خسارت های غیرقابل جبرانی به کشور وارد می کند، تصریح کرد:باید در انجام هرنوع وارداتی به انتقال تکنولوژی توجه شود تا به این ترتیب بتوانیم درمسیر تولید آن محصول یا کالا خودکفا شویم.

    عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حمایت از تولید داخل باید با درنظرگرفتن پیش شرط های واردات درصورت لزوم انجام شود.

    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5754

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *