×

دست کوتاه شورای شهر شفت و خرمای اشتغال جوانان بر نخیل/ماجرای درگیری شورای شفت از زبان یکی از اعضای شورا

  • کد نوشته: 12831
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۷
  • 75 بازدید
  • ۰
  • زمانی که شورای اسلامی شهر و روستا در کشور از سال ۷۸، کار خود را آغاز کرد، مردم احساس کردند که تکیه‌گاهی از جنس غیرسیاسی یافته‌اند که پشتیبان آنان خواهد بود اما با گذشت زمان این محمل به محلی برای سیاست‌ورزی تبدیل شد و اکنون نیز ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، […]

    دست کوتاه شورای شهر شفت و خرمای اشتغال جوانان بر نخیل/ماجرای درگیری شورای شفت از زبان یکی از اعضای شورا
  • زمانی که شورای اسلامی شهر و روستا در کشور از سال ۷۸، کار خود را آغاز کرد، مردم احساس کردند که تکیه‌گاهی از جنس غیرسیاسی یافته‌اند که پشتیبان آنان خواهد بود اما با گذشت زمان این محمل به محلی برای سیاست‌ورزی تبدیل شد و اکنون نیز ادامه دارد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، همزمان با به صدا درآمدن زنگ انتخابات شورای شهر و روستای کشور، تحرکات کاندیدا برای جلب آرای مردمی نیز به صورت غیررسمی آغاز شده است و در این میان زد و خورد پیش‌آمده در جلسه اخیر شورای شهر شفت، بری نو رسیده از این باغ است.

    کاش بدانیم وظایف و حقوق شورا را در قبال مردم و برعکس وظایف و حقوق مردم در مقابل شورا را.

    رضا راد عضو شورای شهر شفت که در جریان درگیری پیش‌آمده در جلسه اخیر شورای شفت دچار آسیب شده است اظهار کرد: در جلسه روز یکشنبه ۱۴اسفندماه در صحن علنی شورای شهر شفت درگیری بین اعضای شورای شفت بدلیل عدم شفاف‌سازی‌ها رخ داده است. این درگیری در راستای پیگیری مطالبات شهروندی و مردمی بوده است.

    وی با تاکید بر اینکه عملکردها باید توسط شورا ارائه شود، خاطرنشان کرد: بی‌اطلاعی از عملکردها، نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت. شورا موظف به ارائه آمار و اطلاعات به مردم می‌باشد.

    راد با بیان اینکه محرمانه ماندن آمار و اطلاعات نوعی خیانت به مردم است، گفت: در درگیری پیش آمده، یکی از اعضای شورا معترض به درخواست بنده در ارائه و بیان آمار و اطلاعات طی یکی دو سال اخیر بوده است.

    وی به درخواست خود از عضو شورا مبنی بر ارائه آمار پروژه‌های ساخت میدان، پیاده‌رو سازی، آسفالت و…در جهت آگاه‌سازی مردم اشاره و تصریح کرد: اعتراض به وعده استخدام در شهرداری و در نتیجه بازی با آبرو و احساسات جوانان با هدف تبلیغات و اختصاص آرا بیشتر به خود یکی دیگر از مباحث در این جلسه و درگیری بوده است.

    راد با بیان اینکه جذب نیرو در شهرداری در حیطه اختیارات شورا نیست، گفت: جذب نیرو به صورت قراردادی و روزمزدی تنها در اختیار شهردار است. اعضای شورا جوانان را با وعده استخدام در شهرداری برای اخذ تاییدیه به سمت نماینده و فرماندار شهرستان سوق می‌دهند. این در حالیست که نماینده و فرماندار شهرستان بی‌اطلاع از این موضوع می‌باشند.

    وی با بیان اینکه گلایه دائم اعضاء از عدم کمک مالی دولت و مشکلات بودجه‌ای از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه منجر به درگیری بوده است، متذکر شد: ماهانه به عناوین مختلف مبالغی به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود. باید اعلام شود که وجوهات در کجاها صرف می‌شود.

    راد با اشاره بر اینکه مطمئناً مردم هر حرکت خوب یا بد را به نظام نسبت خواهند داد، ادامه داد: نباید مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین کرد.

    وی با بیان اینکه بنده در مقابل مشت پرت شده عضو شورا جا، خالی کردم و دست بنده به صورت یکی از اعضای شورا برخورد کرد، گفت: جانبداری عضو دیگر شورا و پرتاب شدن به عقب موجب برخورد دست بنده به میز و درنهایت شکسته شدن انگشت کوچک دست چپ شد.

    عضو شورای شفت با تاکید بر اینکه موضوع پیش‌آمده تنها در دفاع از حقوق مردم بوده است، اظهار کرد: تاکنون راهکاری برای رفع مسائل مطرح شده و شفاف‌سازی ارائه نشده است.

    گفتنی است سایر اعضای شورا و درگیران حاضر به مصاحبه با خبرگزاری ها نشدند و این خبرگزاری بدین وسیله موضع بی‌طرفی خود را در خصوص این قضیه اعلام نموده و نسبت به اعلام موضع سایرین اعلام آمادگی می‌نماید.
    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12831

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *