×

دولت به پیمان خود با مردم وفادار مانده است

  • کد نوشته: 13774
  • ۱۳۹۵-۱۲-۳۰
  • 53 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به پویایی این سازمان در سطح کشور، گفت: دولت با پیمانی که با مردم بسته بود وفادار مانده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» کیوان محمدی در نشست با معاونین سازمان برنامه و بودجه گیلان، به اهم اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: در […]

    دولت به پیمان خود با مردم وفادار مانده است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به پویایی این سازمان در سطح کشور، گفت: دولت با پیمانی که با مردم بسته بود وفادار مانده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» کیوان محمدی در نشست با معاونین سازمان برنامه و بودجه گیلان، به اهم اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: در سالجاری سازمان برنامه و بودجه یکی از دستگاه‌های پرکار با برنامه‌های سنگین و مهم ازجمله اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و سرشماری و بحث‌های مربوط به بودجه بود، همه کارکنان سازمان نیز با وجود این حجم از کار، حداکثر توان خودشان را برای پیشرفت و توسعه استان و کشورشان نشان دادند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه قطعا این تلاش در بین کارکنان سازمان برنامه و بودجه کل کشور وجود دارد ادامه داد: بحمدالله بنا بر گزارشات ارائه شده همکاران، رتبه‌هایی که سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در سطح ملی کسب نموده نشان‌دهنده پویایی مجموعه این سازمان است.

    وی با اشاره به نامگذاری سالجاری به ‌نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: شاید نتوانستیم آنطور که مد نظر بود، انتظارات را برآورده کنیم اما در حد بضاعت اقدمات خوبی توسط این سازمان در سطح استان صورت گرفت.

    این مقام مسئول از مشکلات اقتصادی سخن گفت و تصریح کرد: قطعا در هیچ سالی تمام مشکلات مردم حل نخواهد شد. سالی نبوده که برنامه کشور در آن به طور کامل محقق شود. ولی آنچه مهم است نحوه برخورد با مشکلات در جهت حل آن می‌باشد.

    محمدی اضافه کرد: با توجه به وظایف موجود، سازمان برنامه و بودجه همواره در صدد رفع مشکلات بوده است. هر اتفاق مثبتی که در استان ما در حوزه‌های مختلف از جمله درحوزه بهداشت و درمان و حیطه گردشگری و ورزش و… رخ داده نقش سازمان را در آن مشاهده می‌کنید. بعضا بالعکس آن هم صادق است که هر مشکلی اگر وجود دارد ممکن است سازمان در آن نقش داشته باشد و کوتاهی کرده باشیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با تاکید بر ارائه پیشنهاد و پیگیری آنها از سوی همکاران جهت پیشرفت و توسعه استان کرد: اگر احساس می‌کنید طرح و پیشنهاد شما بعنوان کارشناس این سازمان برای پیشرفت استان نیاز است آن را به معاونین سازمان و مسئولان بالاتر خود انتقال دهید تا از آن پیشنهاد استفاده شده و نهایتا شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

    وی با اشاره به عملکرد دولت در دوره چهار ساله گفت: اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا دولت به همه شعارهایش عمل کرده است؟ اگر هم کامل عمل نکرده است، اما از ریل هم خارج نشده است و با پیمانی که با مردم بسته بود وفادارمانده است.

    محمدی عنوان کرد: ممکن است خیلی پیشروی نبوده باشد ولی پسروی هم نداشته است.

    این مقام مسئول به یکی از شعارهای رئیس جمهور محترم مبنی بر تعامل با جهان اشاره کرد و گفت: در خصوص سیاست خارجی و تعامل با جهان قدم‌های اساسی برداشته شد. کارهایی که در این حیطه انجام گردید شاید تا بیست سال آینده نتیجه آن مشخص شود که تیم مذاکره کننده ایرانی چه کار بزرگی انجام داده اند. ولی آیا ما سپاسگزاری لازم را از کسانی که خطرات بزرگی را از سر این ملت رفع کردند داشتیم؟

    وی تصریح کرد: اگر روالی که برای کشور بوجود آورده بودند تداوم می‌یافت دیگر پولی وجود نداشت که بخواهیم در مورد حقوق و مزایای کارکنان صحبت کنیم. چراکه درصد بالایی از اداره کشور با درآمد نفت بود. اگر صادرات نفت قطع میشد ما دیگر نمیتوانستیم کشور را چرخه اقتصادی کشور را بگردانیم.

    محمدی افزود: در این دنیای به این پیچیدگی ما توانستیم قدرتهای جهان را قانع کنیم که در زمینه سیاست خارجی ما اهل تعامل و گفتگو هستیم و آن اجماع جهانی که علیه ما راه انداخته بودند را شکستیم. اگرتوانستیم یک اقتصاد نسبتا قوی را شکل دهیم عامل اصلی آن دیپلماسی درستی بود که این سالها حاکم بر سیاست خارجه شد.

    وی از شعار دوم دولت دکتر روحانی مبنی بر نجات اقتصاد سخن گفت و ادامه داد: ما توانستیم اقتصاد کشور را که به سرعت به سمت پرتگاه درحال حرکت بود را نجات دهیم ولی نتوانستیم به آن جهت صعودی بدهیم. شما اگر بخواهید براحتی می توانید خانه‌ای راخراب کنید ولی درست کردن آن زمان زیادی می‌برد. ساختمان پلاسکو ظرف مدت کوتاهی نابود شد ولی برای ساخت آن باید حداقل بیشتر از ۵ سال زمان گذاشت، برای اقتصاد هم همین اتفاق افتاده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با بیان اینکه نمی شود رشد اقتصادی منفی ۶ یا ۷ درصد را در کوتاه مدت به صورت تثبیت شده به یک نرخ بالا رساند اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی از منفی به یک رشد دو رقمی رسید که حاصل صادرات نفت است.

    وی با تاکید براینکه روزی می‌توانیم به صادرات و رشد اقتصادی خود ببالیم که حاصل آن صادرات پتروشیمی و بنزین و صادرات غیر نفتی مثل قالی و خشکبار باشد اضافه کرد: در حال حاضر رشد اقتصادی نشان می‌دهد که ما حرکت رو به جلوی خوبی را آغاز کرده‌ایم اما برای حل مشکلات مردم کافی نیست. اگر واقع بین باشیم حداقل یک دوره پنج ساله نیاز است که به نقطه خوبی برسیم.

    محمدی خاطرنشان کرد: دولت در عرصه اقتصاد در کنترل تورم موفق عمل کرد ولی رکود را نتوانست حل کند. در این زمینه ادعا هم ندارد، بلکه حرف دولت ما این است که فعلا توانسته تنها جلوی فاجعه را بگیرد. برای حل مشکلات بیشتر، نیاز به کار و زمان بیشتر می‌باشد. ما باید به شکلهای مختلف این مسئله را به مردم تسری داده و آنها را آگاه نماییم.
    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=13774

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *