×

دیدار رئیس اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه های صنفی با فرماندار لاهیجان + عکس

  • کد نوشته: 4415
  • ۱۳۹۵-۰۵-۰۲
  • 75 بازدید
  • ۰
  • رئیس اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه های صنفی لاهیجان  با مهندس  سید محمد احمدی فرماندار دیدار کردند. در این دیدار  ابتدا  اکبری پور  رئیس اتاق اصناف لاهیجان گزارش اجمالی از شرح وظایف  و عملکرد اتاق اصناف  و اتحادیه های  ۲۹گانه شهرستان ارائه کرد و گفت : در لاهیجان تعداد ۶۰۰۰ واحد صنفی دارای پروانه مشغول […]

    دیدار رئیس اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه های صنفی با فرماندار لاهیجان + عکس
  • رئیس اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه های صنفی لاهیجان  با مهندس  سید محمد احمدی فرماندار دیدار کردند.

    در این دیدار  ابتدا  اکبری پور  رئیس اتاق اصناف لاهیجان گزارش اجمالی از شرح وظایف  و عملکرد اتاق اصناف  و اتحادیه های  ۲۹گانه شهرستان ارائه کرد و گفت : در لاهیجان تعداد ۶۰۰۰ واحد صنفی دارای پروانه مشغول فعالیت و ارائه  خدمات به شهروندان  و سایر هموطنان  می باشند.      

    اکبری پور  همچنین  گفت اتاق اصناف  لاهیجان در استان  گیلان  تنها اتاق  اصنافی   است  که تمامی  اتحادیه های  آن بصورت  مجتمع  و در یک  مجموعه  ساختمان اداری  به اصناف مختلف  و شهروندان  ارائه  خدمت می کنند.  وی همچنین  گفت اتاق  اصناف لاهیجان  علاوه بر  ارائه خدمات  کاری ٬ در بسیاری  از امور دیگر  شهرستان همانند  ایام  محرم  و ماه مبارک  رمضان  از عزا داران  و روزه داران  پذیرایی می کند  و در مواردی مانند مراسم سالگرد ارتحال  حضرت  امام خمینی (ره)  و اعزام کاروان  سواره و پیاده به مرقد  مطهر حضرت امام (ره) و اعزام کاروان راهیان  نور و دیگر مناسبتهای ملی  و مذهبی  و شهرستانی مشارکت  دارد و از  تمام توان و ظرفیت  اصناف لاهیجان جهت رفاه حال شهروندان و مسافرین  و گردشگران  در ایام  مختلف سال بهره برداری میگردد.

    در این دیدار تمامی رؤسای اتحادیه های ۲۹ گانه بصورت جداگانه گزارشاتی  را از مسائل و مشکلات  حوزه کاری خود و تعداد واحدهای  زیر مجموعه  خود ارائه کردند و از فرماندار  شهرستان لاهیجان درخواستهایی را مطرح کردند که این درخواستها با استقبال  فرماندار  و اعلام پیگیری مشکلات  مطروحه امید به همکاری  و ارتباط موثر و دو طرفه  را در افقی  روشن و براساس  تدبیر و ایجاد امیدواری  در بین اقشار مردم  نوید داد.

    مهندس سید محمد احمدی  فرماندار لاهیجان  در این دیدار  ضمن عرض خیر مقدم  به حاضرین  از حضور آنها  در جلسه تقدیر و تشکر  نمود و گفتند : بنده همیشه به بازار اعتقاد و اعتماد  داشته و دارم  و امیدوارم  اتاق اصناف  در راستای  تحقق شعار سال ‹‹اقتصاد مقاومتی ٬ اقدام و عمل›› به این اعتقاد  و اعتماد جامه عمل بپوشاند.

     وی افزود  با توجه به شناختی  که از وضعیت  بازار در شهرهای  مختلف استان گیلان دارم همیشه  این شائیه در خصوص  لاهیجان  بوده که ٬ شهر لاهیجان  نسبت به سایر  شهرستانها شهری  گران است که به زعم بنده  این موضوع  حقیقت نداشته  و قیمتها  در لاهیجان با اکثر  شهرهای گیلان  برابری می کند و این وظیفه  اتاق اصناف  و رؤسای  اتحادیه های مختلف است  که این طرز  تفکر و  نگرش  را در مورد  لاهیجان  در عمل  و اقدام بزداید  و واقعیت بازار  لاهیجان که همان  اعتماد بین  مردم و بازاریان  هست  به اذهان  عموم  مردم  برگردد.

    مهندس احمدی  گفت : در سراسر کشور  سه میلیون  واحد صنفی ثبت شده  داریم  که برای ۸۰ میلیون نفر جمعیت  خدمات ارائه  می کنند که حاصل آن به این معناست که هر واحد صنفی در ماه از حدود ۳۷  نفر ارتزاق می کند که با الگوهای جهانی  مطابقت  نداشته  و الگوی جهانی آن  و برای هر واحد صنفی حداقل ۲ هزار نفر می باشد.

    فرماندار لاهیجان  با اشاره به بازار برخی از کشورهای آسیایی که به سمت  ایجاد فروشگاههای بزرگ (هایپر)گسترش یافته ٬ راه برون رفت  از وضعیت  فعلی بازار در ایران را ایجاد فروشگاههای چند منظوره (هایپر)  دانست .

    فرماندار  لاهیجان  در بخشی از سخنان  خود با اشاره  به نقش  بازار در پیروزی انقلاب گفت در مقاطعی  قبل از پیروزی  انقلاب  حضرت امام  در پیامهایی  از بازاریان  خواستند  که بازار  را تعطیل  کنند و با این اقدام  رژیم  طاغوت را تحت فشار اقتصادی  قرار دهند  چونکه حضرت امام می دانست  که بازار هم ارزشمند  است و هم  قدرتمند  و امروزه  ما وظیفه  داریم  با توجه به رکود  موجود در بازار  تلاش کنیم  که رویکرد فعلی بازر  را تغییر دهیم و به سمت ارائه  خدمات به مشتریان  به شکل نوین باشیم  تا همچنان مقتدر باشیم .

    ایشان در ادامه گفتند به عملکرد اصناف و بازاریان لاهیجان  قابل دفاع است زیرا  انسجام  و یکپارچگی خوبی در بین اتحادیه ها  و مجموعه  اتاق اصناف  لاهیجان وجود  دارد  و این نقطه قوت  باید پرورش  داده شود تا به  نقطه مطلوب برسیم .

    photo_2016-07-23_08-50-14 photo_2016-07-23_08-50-28 photo_2016-07-21_10-00-37_0  photo_2016-07-23_08-50-37 photo_2016-07-23_08-49-50 photo_2016-07-23_08-49-54

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4415

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *