×

ذبیح نیکفر مطرح کرد : شکوفایی صنعت گردشگری با لغو روادید متقابل/لزوم ارائه تسهیلات برای جذب بیشتر گردشگرخارجی

  • کد نوشته: 6959
  • ۱۳۹۵-۰۸-۰۸
  • 70 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌وگردشگری مجلس معتقد است لغو روادید متقابل به ایجاد رونق صنعت گردشگری کمک می‌کند از این رو باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در راستای ایجاد رونق در این عرصه استفاده کرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ذبیح‌الله نیکفر با اشاره به اینکه امروز لغو روادید متقابل یکی از راه‌های […]

    ذبیح نیکفر مطرح کرد : شکوفایی صنعت گردشگری با لغو روادید متقابل/لزوم ارائه تسهیلات برای جذب بیشتر گردشگرخارجی
  • سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌وگردشگری مجلس معتقد است لغو روادید متقابل به ایجاد رونق صنعت گردشگری کمک می‌کند از این رو باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در راستای ایجاد رونق در این عرصه استفاده کرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ذبیح‌الله نیکفر با اشاره به اینکه امروز لغو روادید متقابل یکی از راه‌های ایجاد رونق در صنعت گردشگری محسوب می‌شود، گفت: امروزه کشورهای موفق در حوزه گردشگری با ارائه تسهیلات بیشتر به گردشگران خارجی تلاش می‌کنند زمینه شکوفایی این صنعت را فراهم کنند.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لغو روادید متقابل نشان دهنده احترام و تکریم متقابل در روابط دیپلماسی بین دو کشور است، تاکید کرد: خوشبختانه امروزه کشورمان با حدود ۱۲ کشور لغو روادید متقابل انجام داده و امکان افزایش این تعداد با بررسی دقیق‌تر وجود دارد.

    وی با تاکید بر اینکه تجربه کشورهای موفق در حوزه گردشگری نشان می‌دهد لغو روادید دو جانبه یکی از راه‌های افزایش جذب گردشگر است، تصریح کرد: به عنوان مثال وزیر گردشگری و هوانوردی بنگلادش چندی پیش و در سفر به کشورمان ابراز امیدواری کرد با توجه به روابط مناسب کشورش با جمهوری اسلامی ایران در سطوح بلندپایه، می‌توان با تسهیل در صدور روادید ۲ جانبه، ارتباطات گردشگری و فرهنگی دو کشور توسعه یابد.

    نیکفر افزود: امروزه رایزن‌های فرهنگی مستقر در خارج از کشور و دستگاه دیپلماسی باید با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در راستای ایجاد رونق حوزه گردشگری گام بردارند که ایجاد شرایط لغو روادید متقابل یکی از این اقدامات محسوب می‌شود.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت گردشگری باید فرهنگ سازی مناسب در جامعه انجام شود اظهار کرد: باید با برنامه ریزی مناسب فرهنگ ایرانی – اسلامی را به گردشگران خارجی نشان داد تا این افراد به عنوان نماینده‌ای در سایر کشورها اقدام به تبلیغ برای سفر به کشورمان کنند.

    سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لغو روادید متقابل یکی از راه‌های اعتبار بخشی به پاسپورت است و این مهم یکی از وعده‌های دولت یازدهم بوده است.

    منبع :خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6959

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *