×

رئیس اداره ارشاد رشت: سرانه مطالعه در گیلان از میانگین کشور بالاتر است

  • کد نوشته: 6388
  • ۱۳۹۵-۰۷-۱۳
  • 93 بازدید
  • ۰
  • محمد حسن پور صبح امروز در کارگاه آموزشی جشنواره باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان که در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: طرح باشگاه‌های کتابخوانی ایده جدیدی است که علاقه‌مندان به کتاب را دور هم جمع می‌کند. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت هدف از طرح “باشگاه کتابخوانی” را تعمیم فرهنگ کتابخوانی […]

    رئیس اداره ارشاد رشت: سرانه مطالعه در گیلان از میانگین کشور بالاتر است
  • محمد حسن پور صبح امروز در کارگاه آموزشی جشنواره باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان که در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: طرح باشگاه‌های کتابخوانی ایده جدیدی است که علاقه‌مندان به کتاب را دور هم جمع می‌کند.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت هدف از طرح “باشگاه کتابخوانی” را تعمیم فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: با برگزاری این نشست‌ها می‌توانیم فرهنگ کتابخوانی را به نسل کودک و نوجوان معرفی کنیم.

    وی با بیان اینکه سال گذشته رشت میزبان طرح پایتخت کتاب در کشور بود، اظهار کرد: توانستیم شهر رشت را به‌عنوان یک شهر فرهنگی در کشور معرفی کنیم و شهر رشت همواره در عرصه‌های فرهنگی پیشتاز بوده است.

    حسن پور میزان سرانه مطالعه در گیلان را مطلوب عنوان کرد و گفت: سرانه مطالعه در گیلان از میانگین کشور بالاتر است و همچنین میانگین سرانه سواد گیلان حدود ۳ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

    وی شهر رشت و تبریز را دروازه ارتباط ایران با دنیا در گذشته عنوان کرد و افزود: نخستین کتابخانه و چاپخانه در رشت راه‌اندازی شده است.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه باشگاه‌های کتابخوانی باید در رشت افزایش یابد، بیان کرد: لازم است کتابخوانی به‌عنوان یک فرهنگ توسعه یابد و باید نگاه جدیدی به کتاب داشته باشیم.

    مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این نشست اظهار داشت: ایجاد پارک کتاب و پاتوق‌های کتاب در پارک‌ها برای شهرداری تعریف شده است.

    علیرضا قانع تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که رشت در آینده نزدیک به‌عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود.

    شهردار منطقه ۲ رشت نیز در این نشست با بیان اینکه رشت پیشینه فرهنگی بالایی دارد، مطرح کرد: سرانه مطالعه کتاب در گیلان بالا است و رشت لیاقت میزبانی پایتخت کتاب در کشور را دارد.

    مرتضی عاطفی بیان کرد: امیدواریم رشت علاوه بر برند بودن به‌عنوان شهر خلاق خوراک به‌عنوان پایتخت کتاب کشور نیز نامگذاری شود بنابراین با برنامه‌ریزی این اقدام مهم دست یافتنی است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6388

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *