×

رئیس اداره اوقاف لاهیجان: طرح آرامش بهاری در ۳۲ بقعه متبرکه لاهیجان اجرا می‌شود

  • کد نوشته: 13825
  • ۱۳۹۶-۰۱-۰۲
  • 193 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان گفت: همزمان با شروع سال جدید و ایام نوروز طرح آرامش بهاری در ۳۲ بقعه متبرکه شهرستان لاهیجان برگزار می شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»حجت الاسلام والمسلمین مهدی بازدار با بیان اینکه بقاع متبرکه این شهرستان جهت پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی آمادگی کامل […]

    رئیس اداره اوقاف لاهیجان: طرح آرامش بهاری در ۳۲ بقعه متبرکه لاهیجان اجرا می‌شود
  • رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان گفت: همزمان با شروع سال جدید و ایام نوروز طرح آرامش بهاری در ۳۲ بقعه متبرکه شهرستان لاهیجان برگزار می شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»حجت الاسلام والمسلمین مهدی بازدار با بیان اینکه بقاع متبرکه این شهرستان جهت پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند، اظهار داشت: همزمان با آغاز سال نو طرح آرامش بهاری در ۳۲ بقعه متبرکه شهرستان لاهیجان بر پا می‌شود.

    وی با اشاره به مهیا بودن شرایط میزبانی در اکثر بقاع متبرکه افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لاهیجان جهت رفاه حال مهمانان نوروزی از نخستین روز سال جدید تا روز ۱۴ فروردین ۹۶ در محوطه ۳ بقعه در لاهیجان خیمه معرفت برپا می‌کند.

    رئیس اداره اوقاف لاهیجان پذیرایی از گردشگران و مسافران را نوعی عبادت و شکرگزاری از نعمات الهی دانست و تصریح کرد: نیت از برپایی خیمه معرفت در محوطه بقاع متبرکه ضمن پذیرایی از مهمانان نوروزی آشنایی آنها با امامزادگان است.

    وی از ۳ بقعه متبرکه شیخ زاهد گیلانی، امامزادگان لمش در سیاهکل و امام زاده سید ابراهیم برفجان به‌عنوان اماکن برپای خیمات معرفت نام برد و افزود: نیت ما این است که ضمن خدمت رسانی به مسافران آنها را بیشتر به اماکن مذهبی نزدیک کنیم.

    بازدار با اشاره به برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی نتایج مثبت و تاثیرگذاری داشته است به‌طوری که بیش از ۴۰۰ دانشآموز در این مسابقات شرکت کردند.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان با بیان اینکه لاهیجان در ثبت وقف حدید پیشتاز بوده است اظهار داشت: ۱۸ مورد از ۲۳ مورد وقف انجام شده در سطح شهرستان در سامانه جامع موقوفات لاهیجان به ثبت رسیده است.

    وی مجموع موقوفات شهرستان لاهیجان را ۵۰۰ مورد اعلام کرد و ابراز داشت: تعدادی موقوفات ثبت نشده در مرحله بررسی هستند که پس از تکمیل مدارک مورد نیاز در سامانه اوقاف و امور خیریه به ثبت می‌رسند.
    منبع:تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=13825

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *