×

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان: جایگاه زنان در فرهنگ ایرانی والا و برجسته است

  • کد نوشته: 13644
  • ۱۳۹۵-۱۲-۲۸
  • 64 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه در زندگی و فرهنگ ایرانی نقش و جایگاه زنان والا و برجسته است گفت: این مهر مادری است که امور را قوام می‌دهد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،کیوان محمدی در مراسم گرامیداشت روز زن،ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های […]

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان:  جایگاه زنان در فرهنگ ایرانی والا و برجسته است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه در زندگی و فرهنگ ایرانی نقش و جایگاه زنان والا و برجسته است گفت: این مهر مادری است که امور را قوام می‌دهد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،کیوان محمدی در مراسم گرامیداشت روز زن،ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های سازمان برنامه و بودجه استان بر عهده بانوان است گفت:به سهم خود از زحمات همه شما تشکر و قدردانی می‌کنم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان ادامه داد:در فضیلت زن هرچه صحبت کنیم کم است. اینکه بخواهیم سالی یکبار برای بانوان چنین مراسمی برگزار نماییم خصوصا زمانی که به مادران و زحمات آنان فکر می‌کنیم کافی نیست.

    وی با بیان اینکه در زندگی و فرهنگ ایرانی نقش و جایگاه زنان والا و برجسته است،افزود:نمونه این امر را می‌توان در شاهنامه فرودسی دید که زنان هیچ گاه یک شخصیت بلااراده نبوده‌اند. جامعه ممکن است مرد سالار بوده باشد ولی همیشه زن و مادر محور بوده است. در واقع این مهر مادری است که امور را قوام می‌دهد.

    این مقام مسئول با اشاره به نقش علمی امروزه زنان ادامه داد:در دانشگاه‌ها به خصوص رشته‌های علوم انسانی شاهد بیشتر بودن جمعیت زنان به مردان هستیم. این نشان دهنده آن است که این نسبتی را که اکنون در کلاس‌ها می‌بینیم در آینده سازمان‌ها هم خواهیم دید.

    محمدی با بیان اینکه زنان اراده و همت انجام امور را دارند تصریح کرد:به عنوان نمونه متقاضیان زن در امر سرشماری بیش از مردان بود. علاوه بر این زنان در عرصه های مختلف موفق بوده‌اند لذا از شما به عنوان مادر می‌خواهیم عنصر اراده را به دختران خود که مادران آینده جامعه هستند آموزش دهید.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای آموزش دائم است یادآور شد:می‌طلبد همه کارکنان از جمله بانوان آموزش‌های لازم را در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش زبان‌های خارجه و امور مدیریتی کسب نمایند. از اینرو این سازمان در هر امری که استاندارهای یک سازمان را افزایش دهد هیچ محدویتی از جمله امر آموزش قائل نیست. امیداوریم چنین فرهنگ سازمانی را بتوانیم به مردم گسترش دهیم.
    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=13644

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *