×

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا: معدوم‌سازی ۱۵۰ کیلوگرم گوشت فاسد در آستارا

  • کد نوشته: 6457
  • ۱۳۹۵-۰۷-۱۴
  • 137 بازدید
  • ۰
  • بهرام پورضرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از اولویت کاری شبکه دامپزشکی این شهرستان دانست. وی اظهار کرد: در قالب این بازرسی‌ها، امروز ۱۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ضمایم خوراکی دام کشف و معدوم شده است. رئیس شبکه دامپزشکی آستارا دلیل معدوم‌سازی مقدار مذکور […]

    رئیس شبکه دامپزشکی آستارا: معدوم‌سازی ۱۵۰ کیلوگرم گوشت فاسد در آستارا
  • بهرام پورضرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از اولویت کاری شبکه دامپزشکی این شهرستان دانست.

    وی اظهار کرد: در قالب این بازرسی‌ها، امروز ۱۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ضمایم خوراکی دام کشف و معدوم شده است.

    رئیس شبکه دامپزشکی آستارا دلیل معدوم‌سازی مقدار مذکور گوشت قرمز را کشتار غیرمجاز عنوان کرد.

    وی افزود: بازرسی‌های ماموران شبکه دامپزشکی شهرستان از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در راستای تأمین بهداشت و سلامت افراد جامعه صورت می‌گیرد.

    پورضرب ارزش ریالی مقدار مذکور گوشت معدوم شده را ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برآورد کرد و یادآور شد: در این راستا سه نفر متخلف پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی و قانونی ارجاع داده شدند.

    وی از مردم خواست تا تمام فرآورده‌های دامی مورد نظر خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به مأموران شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند.

    این مسؤول با اشاره به ۱۴ مهر ماه روز ملی دامپزشکی گفت: در کشورهای توسعه یافته دامپزشکی هم‌ردیف با یک پزشک در بهداشت و سلامت عمومی جامعه موثر و قابل احترام است.

    وی اضافه کرد: نقش و حضور سازمان دامپزشکی در چرخه بسیاری از بیماری‌ها و جلوگیری از روندهای ایجاد بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و  کنترل و بازرسی صنایع غذایی مرتبط با منشاء دامی بیش از پیش احساس می‌شود.

    پورضرب به ارائه خدمات رایگان به مناطق روستایی محروم آستارا به مناسبت روز دامپزشکی اشاره کرد و افزود: با حضور کارشناسان و تیم دامپزشکی شهرستان، جایگاه دام سم‌پاشی می‌شود.

    وی اظهار کرد: به مناسبت روز ملی دامپزشکی دام‌های دامداران روستای کشفی در بخش مرکزی آستارا به صورت رایگان واکسیناسیون می‌شوند.

    رئیس شبکه دامپزشکی آستارا با بیان اینکه باید از توان بخش‌های خصوصی در این اقدام انسان دوستانه استفاده شود، یادآور شد: سم‌پاشی و واکسیناسیون رایگان جایگاه دام در مناطق روستایی محروم طبق هماهنگی‌های به عمل آمده در روزهای آینده صورت می‌گیرد.

    منبع: خبرگزاری فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6457

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *