×

رقابت‌های کشتی گیله مردی در رودسر به پایان رسید

  • کد نوشته: 12848
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۷
  • 79 بازدید
  • ۰
  • رقابت‌های کشتی گیله مردی گرامیداشت شهدای بخش چابکسر یادواره شهدای مدافع حرم گیلان در دهستان سیاهکلرود بخش چابکسر رودسر با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» رضا مودبی درباره این دوره از رقابت‌ها اظهار داشت: رقابت‌های کشتی گیله مردی گرامیداشت شهدای بخش چابکسر یادواره شهدای مدافع حرم گیلان […]

    رقابت‌های کشتی گیله مردی در رودسر به پایان رسید
  • رقابت‌های کشتی گیله مردی گرامیداشت شهدای بخش چابکسر یادواره شهدای مدافع حرم گیلان در دهستان سیاهکلرود بخش چابکسر رودسر با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» رضا مودبی درباره این دوره از رقابت‌ها اظهار داشت: رقابت‌های کشتی گیله مردی گرامیداشت شهدای بخش چابکسر یادواره شهدای مدافع حرم گیلان در دهستان سیاهکلرود بخش چابکسر رودسر به پایان رسید.

    رئیس اداره ورزش و جوانان رودسر افزود: این رقابت‌ها با حضور ۵۵ کشتی‌گیر در اوزان سبک و سنگین وزن از استان‌های گیلان و مازندران در سالن سمام دهستان سیاهکلرود بخش چابکسررودسر برگزار شد و کشتی‌گیران به‌مدت ۱۵ شب با یکدیگر رقابت کردند.

    مودبی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رقابت‌ها زنده نگه‌داشتن رشته سنتی و بومی محلی کشتی گیله مردی و انتقال آن به نسل جوان است زیرا این ورزش سنتی و آیینی ریشه در سنت اصیل استان گیلان دارد.

    وی حضور پهلوانان نامی گیلان و مازندران در این دوره از مسابقات را نشانه اوج علاقه ورزشکاران به این رشته اصیل خواند و گفت: این رشته سنتی و بومی محلی ریشه در آداب و سنن اصیل گیلان دارد که سالیان متمادی است پهلوانان پیشکسوت و همچنین جوانان مازندرانی نیز به این ورزش اصیل علاقه‌مند شده و فعالیت می‌کنند.

    به گفته مودبی در پایان این رقابت‌ها در رده سنگین وزن آقایان محمد شادمان، سروش بابایی و مجتبی روشن بخش هر سه از گیلان به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سبک وزن نیز ساسان آقایی از گیلان اول شد، سعید رسولی از گیلان دوم و محمد ظهیرپور از مازندران سوم شدند.
    منبع:تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12848

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *