×

رونالدو پرتغال را به فینال برد

  • کد نوشته: 4083
  • ۱۳۹۵-۰۴-۱۶
  • 68 بازدید
  • ۰
  • پرتغال با پیروزی ۲-۰ مقابل ولز موفق شد بعد از دوازده سال، بار دیگر راهی فینال یورو شود. پرتغال در اولین بازی نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶، موفق شد با نتیجه دو بر صفر ولز را شکست دهد و به عنوان اولین فینالیست جام پانزدهم لقب گیرد، یاران رونالدو یکشنبه در سنت دنیس پاریس، به مصاف […]

    رونالدو پرتغال را به فینال برد
  • پرتغال با پیروزی ۲-۰ مقابل ولز موفق شد بعد از دوازده سال، بار دیگر راهی فینال یورو شود.

    پرتغال در اولین بازی نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶، موفق شد با نتیجه دو بر صفر ولز را شکست دهد و به عنوان اولین فینالیست جام پانزدهم لقب گیرد، یاران رونالدو یکشنبه در سنت دنیس پاریس، به مصاف برنده آلمان و فرانسه خواهند رفت. بیل و یارانش نیز نتوانستند شگفتی خود را تکمیل کنند و در نیمه نهایی به پایان راه رسیدند.

    در اولین بازی نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶، پرتغال و ولز در ورزشگاه المپیک لیون به مصاف هم رفتند. این بازی با قضاوت یوناس اریکسن از سوئد و با حضور ۵۶ هزار تماشاگر برگزار شد.

    A view of the action between Portugal and Wales during their UEFA Euro 2016 Semi-final match

    مهمترین غایب این مسابقه، په په بود که به دلیل مصدومیت نتوانست در ترکیب تیمش قرار گیرد. آرون رمزی نیز که به دلیل محرومیت از قبل غیبتش مشخص بود.

    پرتغال:

    پاتریسیو، سدریک، فونته، آلوز، گوئررو، ماریو، آدرین سیلوا، دنیلو، سانچز، نانی، رونالدو

    ولز

    هنسی، گانتر، چستر، ویلیامز، کالینز، لدلی، کینگ، تیلور، آلن، رابسون کانو، بیل

     

    نیمه اول کم رمق، کم هیجان و کم سرعت پیگیری شد. هر دو تیم به شدت محتاطانه و کاملاً به شکلی دفاعی بازی کردند طوری که کمترین موقعیت گل را روی دروازه ها شاهد بودیم و دروازه بانان در ۴۵ دقیقه نخست، کم کارترین بازیکنان زمین بودند.

    در نیمه اول ولز ۵۲ درصد تملک توپ را در اختیار داشت و موقعیت های این تیم نسبت به پرتغال ۵ به ۳ بود ولی هیچ یک از فرصت ها، خطرناک نبودند.

     

    در نهایت نیمه نخست که بیشتر توپ در میانه میدان گردش یافت با تساوی ۰-۰ پایان یافت تا همه چیز به ۴۵ دقیقه دوم کشیده شود.

    اما داستان نیمه دوم متفاوت بود، پرتغال خیلی زود به گل رسید و شوک بعدی را هم وارد کرد تا جریان بازی کاملاً دچار تغییر شود.

    هنوز ۵ دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود که رونالدو دروازه ولز را باز کرد. سانتر گوئررو از جناح چپ با ضربه سر دیدنی کریس رونالدو همراه شد. او بالاتر از چستر ضربه سرش را زد و پرتغال در دقیقه ۵۰ بازی را ۱-۰ کرد.

    607137771_SF_2631_30DB146B7ABA66042BC6CD9B2A08C718_3531

    کریستیانو رونالدو با گلزنی در این مسابقه به رکورد گلزنی میشل پلاتینی در بازی های یورو رسید. تعداد گل های رونالدو در یورو با این گل به عدد ۹ رسید تا در کنار پلاتینی در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ این رقابت ها قرار بگیرد. رونالدو در جریان شکست ۱-۲ پرتغال مقابل یونان موفق شد برای نخستین بار در یورو گلزنی کند. رونالدو ۳۱ ساله همچنین تنها بازیکنی است که موفق شده در ۴ دوره مختلف یورو گلزنی کند.

    سه دقیقه بعد شوک دیگری به ولز وارد شد، این بار هم رونالدو در متن گل قرار داشت. ضربه ستاره رئال به سمت دروازه حریف با اثرگذاری مثبت نانی همراه شد و وینگر جدید والنسیا، موفق شد در دقیقه ۵۳، گل سوم خود را در جام پانزدهم به ثمر برساند و تیمش را یک گام دیگر به فینال نزدیک کند.

    بعد از این گل، کریس کلمن دست به تغییراتی زد و تیمش را هجومی کرد. ولز کاملاً بازی را در دست گرفت و دل به سانتر از جناحین بسته بود اما فونته و آلوز کاملاً در نبردهای هوایی موفق بودند، تلاش های بیل نیز بی ثمر بود. او در چند نوبت سعی در ضربات مستقیم به دروازه داشت که به نتیجه ای نرسید.

    607137771_CR_9508_0FAE4CA9D1A5E5C9851C6E819AD7642A_3531

    البته پرتغال هم بیکار نبود و روی ضدحملات به فرصت های خوبی رسید اما رونالدو و دنیلو دو موقعیت خوب را از دست دادند تا اینکه در نهایت مسابقه با همان دو گل پایان یافت و پرتغال در نیمه نهایی بالاخره طعم برد را در نود دقیقه در جام پانزدهم چشید.

    پرتغال بعد از دوازده سال بار دیگر به فینال یورو رسید.

    همچنین، داستان رویاپردازی گرت بیل و هم تیمی هایش بالاخره به پایان رسید.

    607137771_MH_4696_FAE5733CC165EB1CA4C9CF0A032C6519_3531

    منبع: وبسایت رسمی برنامه ۹۰

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4083

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *