×

رییس اداره محیط زیست سیاهکل : دندان‌های قوی گراز بر پلنگ کارگر نیست

  • کد نوشته: 9415
  • ۱۳۹۵-۱۰-۲۷
  • 143 بازدید
  • ۰
  • رییس اداره محیط زیست سیاهکل گفت:گرازها با دندان‌های عاج مانند قوی و برنده خود گاهی سعی بر وارد کردن صدمه‌های مرگ بار به مهاجمان دارند که غالبا بر پلنگ ها کارگر نیست. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی محیط زیست ،جعفر میرزایی گفت:براساس مشاهدات و کالبد شکافی لاشه مشاهده […]

    رییس اداره محیط زیست سیاهکل : دندان‌های قوی گراز بر پلنگ کارگر نیست
  • رییس اداره محیط زیست سیاهکل گفت:گرازها با دندان‌های عاج مانند قوی و برنده خود گاهی سعی بر وارد کردن صدمه‌های مرگ بار به مهاجمان دارند که غالبا بر پلنگ ها کارگر نیست.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی محیط زیست ،جعفر میرزایی گفت:براساس مشاهدات و کالبد شکافی لاشه مشاهده لاشه توله پلنگ در منطقه شکار ممنوع دیلمان توسط کارشناسان مشخص شد که بخشی از بدن پلنگ دریده و خورده شده بود همچنین آثار خون و گاز گرفتگی نیز بر روی گردن حیوان مشاهده شد.

    وی افزود:از آنجایی که آثار سوراخ شدگی در ناحیه گردن، گلو و سینه و علایم خفگی کاملا مشهود بود بر اساس اظهار نظر کارشناس حیات وحش اداره کل نتیجه‌گیری شد که این ماده پلنگ جوان بر اثر درگیری با یک پلنگ قوی تر دچار این جراحات و تلف شده است.

    میرزایی ادامه داد:چند روز گذشته در فصای مجازی عکس های این پلنگ منتشر شده و علت تلف شدن آنرا درگیری پلنگ با گراز مطرح کرده‌اند که بامعاینات دقیقتر این نظریه رد شده است.

    وی تصریح کرد:گرازها از عمده طعمه‌های مورد علاقه پلنگ ها به شمار می‌آیند که بدلیل فیزیک بدنی خاص خود قادر به نبرد با پلنگ نیستند چرا که گربه‌سانان به صورت ناغافل به طعمه های خود حمله ور می‌شوند.

    رییس اداره محیط زیست سیاهکل گفت:معمولا در همان لحظات اولیه دندان های تیز نیش خود را در گلوی حیوان فرو می‌کنند و آنرا خفه می‌کنند و فرصتی برای مقاومت به طعمه نمی‌دهند.

    وی افزود:البته گرازها نیز با دندانهای عاج مانند قوی و برنده خود گاهی سعی بر وارد کردن صدمه‌های مرگ‌بار به مهاجمان دارند که غالبا بر پلنگ ها کارگر نیست.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9415

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *