×

رییس جدید یوفا مشخص شد

  • کد نوشته: 5638
  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۴
  • 59 بازدید
  • ۰
  • الکساندر سفرین، رئیس فدراسیون فوتبال اسلونی با رأی اعضای اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بعنوان رئیس جدید این نهاد انتخاب شد. آقای سفرین با کسب ۴۲ رأی در مجمع عمومی اتحادیه فوتبال اروپا در آتن جانشین میشل پلاتینی رئیس سابق این نهاد شد. مایکل فان پراگ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند نزدیک‌ترین رقیب الکساندر سفرین با کسب […]

    رییس جدید یوفا مشخص شد
  • الکساندر سفرین، رئیس فدراسیون فوتبال اسلونی با رأی اعضای اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بعنوان رئیس جدید این نهاد انتخاب شد.

    آقای سفرین با کسب ۴۲ رأی در مجمع عمومی اتحادیه فوتبال اروپا در آتن جانشین میشل پلاتینی رئیس سابق این نهاد شد. مایکل فان پراگ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند نزدیک‌ترین رقیب الکساندر سفرین با کسب ۱۳ رأی نتوانست حد نصاب لازم را برای ریاست یوفا به دست بیاورد.

    الکساندر سفرین ۴۸ ساله جانشین میشل پلاتینی در یوفا خواهد شد. آقای پلاتینی پس از محرومیت ۸ ساله از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال در سال گذشته، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

    رئیس فدراسیون فوتبال اسلونی در دوره دو ساله باقیمانده از دوره فعلی ریاست و تا سال ۲۰۱۹ بر صندلی ریاست یوفا خواهند نشست.

    آقای سفرین پس از انتخاب بعنوان رئیس یوفا گفت:” این باعث افتخار من است ولی در عین حال مسئولیت بزرگی هم بر عهده من گذاشته شده.”

    رئیس جدید یوفا که سابقه وکالت در کارنامه خود دارد، از سال ۲۰۱۱ رئیس فدراسیون فوتبال اسلونی است.

    پلاتینی: وجدان من آسوده است

    میشل پلاتینی در آخرین سخنرانی خود پیش از برگزاری انتخابات ریاست یوفا تاکید کرد که با وجود اتهام‌ها مطرح شده، “وجدان‌اش آسوده است.”

    آقای پلاتینی که دوران محرومیت خود از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال را سپری می کند، با مجوز ویژه فیفا، در کنگره اتحادیه فوتبال اروپا در آتن سخنرانی کرد.

    نایب رئیس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال متهم است که در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۱.۳۵ پوند میلیون را به طور غیر موجه از سپ بلاتر رئیس ۷۹ ساله فیفا دریافت کرده است.

    او گفت: “من مطمئنم که هیچ خلافی مرتکب نشدم و برای اثبات این موضوع به صورت قانونی به مبارزه خود ادامه خواهم داد. چرا که وجدان من آسوده و پاک است.”

    کمیته اخلاقی فیفا میشل پلاتینی ۶۰ ساله به همراه سپ بلاتر، رئیس فیفا را هشت سال از کلیه فعالیت‌های مربوط به فوتبال محروم کرده بود.

    دوران محرومیت میشل پلاتینی پس از اعتراض به این کمیته به شش و پس از اعتراض به دادگاه عالی ورزش به ۴ سال کاهش پیدا کرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5638

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *