×

رییس هیات عالی نظارت شوراهای گیلان: نظارت در شوراها استصوابی نیست

  • کد نوشته: 14066
  • ۱۳۹۶-۰۱-۰۶
  • 145 بازدید
  • ۰
  • رییس هیات عالی نظارت شوراهای گیلان گفت: نظارت ما بر اساس قانون در شوراها استصوابی نیست و مختص شورای نگهبان است و کسی به جز مراجع چهار گانه تعیین شده حق جستجو در زندگی شخصی اشخاص برای تایید صلاحیت افراد را ندارد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»به نقل از روابط عمومی هیات عالی […]

    رییس هیات عالی نظارت شوراهای گیلان:  نظارت در شوراها استصوابی نیست
  • رییس هیات عالی نظارت شوراهای گیلان گفت: نظارت ما بر اساس قانون در شوراها استصوابی نیست و مختص شورای نگهبان است و کسی به جز مراجع چهار گانه تعیین شده حق جستجو در زندگی شخصی اشخاص برای تایید صلاحیت افراد را ندارد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»به نقل از روابط عمومی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان گیلان، رییس و هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستای استان با فرمانداران و اعضای هیات های نظارت و اجرایی شهرستان های صومعه سرا، ماسال، آستانه، اشرفیه و لاهیجان دیدار و از روند ثبت نام شرک کنندگان در انتخابات پیش رو بازدید به عمل آوردند.

    در این دیدارها، فرمانداران شهرستان های مذکور توضیحاتی را از روند ثبت نام، آمار تعداد شرکت کنندگان از آغاز شروع نام نویسی و سایر موارد مورد لزوم به سمع و نظر رییس و اعضای هیات نظارت استان رساندند.

    سید کاظم دلخوش رییس هیات عالی نظارت استان نیز ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و تقدیر از فرمانداران، بخشداران و تمامی کسانی که برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه تلاش می کنند، گفت: با مساعدت و پشتیبانی همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان به خصوص دکتر حسنی و دکتر جمالی که از اعضای هیات عالی نظارت استان نیز می باشند، امر نظارت به خوبی ساماندهی شده و در حال انجام است.

    دلخوش اظهار کرد: نکته مهم،صحت برگزاری انتخابات است که آنچه قانون به عنوان وظیفه بر عهده ما نهاده است به نحو احسنت بتوانیم آن را به اجرا درآوریم.

    وی با اشاره به شیوه و مراحل تایید صلاحیت ها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استان تصریح کرد: نظارت ما بر اساس قانون در شوراها استصوابی نیست و مختص شورای نگهبان است و کسی به جز مراجع چهار گانه تعیین شده حق جستجو در زندگی شخصی اشخاص برای تایید صلاحیت افراد را ندارد.

    دلخوش تاکید کرد: هدف غایی ما برآوردن آن چیزی است که فرمایشات و خواسته های مقام معظم رهبری است که مرّ قانون می باشد که می بایست تحقق یابد.

    رییس هیات نظارت با اشاره به این که تخلف از قانون تخلف از شرع است، افزود: تمام تلاش ما بر این می باشد که دور از هر تنش و مساله ای بتوانیم همان طور که تا به امروز خار چشم دشمنان انقلاب بوده ایم و در هشت سال دفاع مقدس تمام نیروها برای یک هدف مشترک بهره برده شد، برای پیشبرد اهداف نظام نیز در کنار هم بدون نگاه به سلایق سیاسی به آنچه که تکلیف ما می باشد عمل کنیم.

    دکتر جمالی عضو هیات عالی نظارت استان نیز ضمن تبریک سال نو و تقدیر از همه کسانی که در فرآیند انتخابات دخیل هستند اظهار کرد: با توجه به اینکه ترکیب هیات های نظارت و اجرایی شهرستان ها از بزرگان و معتمدین آن ها هستند، امیدواریم روند برگزاری انتخابات، سالم، پرشور و باشکوه باشد و با حضور حداکثری با لحاظ مرُ قانون، عدالت، انصاف و آنچه که آبرو و حیثیت همه مردم در این شهرستان است لحاظ شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14066

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *