×

سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان خبر دادپشتیبانی ۹ استان غیر ساحلی از جمعیت هلال‌احمر گیلان

  • کد نوشته: 4279
  • ۱۳۹۵-۰۴-۲۵
  • 119 بازدید
  • ۰
  • مهدی ولی‌پور بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های دریای  شهرستان انزلی با اشاره به استقرار ۱۳ پست امدادی در شهرستان‌های ساحلی گیلان در سال جاری اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ نفر امدادگر و نجات غریق در طرح‌های دریا حضور دارند. وی به انعقاد تفاهمنامه سازمان امداد جمعیت هلال‌احمر با وزارت کشور اشاره کرد […]

    سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان خبر دادپشتیبانی ۹ استان غیر ساحلی از جمعیت هلال‌احمر گیلان
  • مهدی ولی‌پور بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های دریای  شهرستان انزلی با اشاره به استقرار ۱۳ پست امدادی در شهرستان‌های ساحلی گیلان در سال جاری اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ نفر امدادگر و نجات غریق در طرح‌های دریا حضور دارند.

    وی به انعقاد تفاهمنامه سازمان امداد جمعیت هلال‌احمر با وزارت کشور اشاره کرد و افزود: قرار است تفاهمنامه‌ای در راستای تفاهمنامه مذکور بین استانداری گیلان و جمعیت هلال‌احمر استان منعقد شود.

    سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز و پر خطر استان توسط این جمعیت پوشش داده می‌شود، تصریح کرد: تاکنون طبق سال‌های گذشته با امکانات استانی خدمات فرا استانی ارائه کردیم و اگر این وضعیت بخواهد ادامه پیدا کند تجهیزات موجود امکان پوشش تمام نقاط را نمی‌دهد.

    ولی‌پور به استفاده از تمام امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات جمعیت هلال‌احمر گیلان در طول سال اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های امدادگر مانند جمعیت هلال‌احمر باید ۴۰ درصد از ظرفیت آنها ذخیره و در حالت آماده باشد.

    وی با اشاره به اینکه موضوع مذکور هشداری به دست‌اندرکاران برای پاسخگویی نسبت به سوانح است، بیان کرد: اگر حادثه‌ای داشته باشیم از این امکانات آن‌گونه که انتظار است نمی‌توان در حادثه استفاده کرد.

    سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان، خواستار اختصاص اعتبارات مناسب با انتظارها از این جمعیت شد و اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های جمعیت هلال‌احمر گیلان برای ارائه خدمات به گردشگران به‌کارگیری شده است.

    ولی‌پور از پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر ۹ استان غیر ساحلی برای ارائه خدمات در گیلان خبر داد و یادآور شد: از یکشنبه هفته آینده تعدادی آمبولانس از استان‌های مذکور به امکانات جمعیت هلال‌احمر گیلان اضافه می‌شود و در خدمت مردم استان و مسافرانی که وارد این استان می‌شوند، است.

    *بخش فرهنگی نیازمند یارانه دولت است

    مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جریان بازدید مذکور به آغاز مسافرت‌های تابسستانی گردشگران به این استان اشاره کرد و گفت: شاهد تغییر روش در رفتار بعضی از مسافران در گیلان هستیم.

    حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری بر ارائه برنامه‌های فرهنگی در نقاط گردشگری گیلان تأکید کرد و افزود: اعتقاد داریم به میزانی که برای امکانات رفاهی مسافران اختصاص داده شده یا از طرف بخش خصوصی هزینه می‌شود، لازم است دولت در بخش فرهنگی یارانه پرداخت کند.

    وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای بخش فرهنگی خیلی دل‌سوزی نمی‌کند، تصریح کرد: بخش خصوصی به‌دنبال درآمدزایی است بنابراین دولت باید به بخش فرهنگی عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

    منبع: خبرگزاری فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4279

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *