×

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان: افزایش ۳۵ درصدی کشفیات چوب قاچاق | هر هکتار جنگل، بیش از ۲.۵ میلیون تن اکسیژن تولید می‌کند

  • کد نوشته: 87185
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۲
  • 130 بازدید
  • ۰
  • سرخوش کرم زاده با بیان این مطلب که هر هکتار جنگل، بیش از ۲.۵ میلیون تن اکسیژن تولید می‌کند، یادآور شد: گیلان دارای جنگل‌های هیرکانی است که بیش از ۶۰ میلیون سال قدمت دارد و این ظرفیت در هیچ کشوری وجود ندارد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از دیارمیرزا، سرپرست منابع طبیعی و […]

    سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان: افزایش ۳۵ درصدی کشفیات چوب قاچاق | هر هکتار جنگل، بیش از ۲.۵ میلیون تن اکسیژن تولید می‌کند
  • سرخوش کرم زاده با بیان این مطلب که هر هکتار جنگل، بیش از ۲.۵ میلیون تن اکسیژن تولید می‌کند، یادآور شد: گیلان دارای جنگل‌های هیرکانی است که بیش از ۶۰ میلیون سال قدمت دارد و این ظرفیت در هیچ کشوری وجود ندارد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از دیارمیرزا، سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان صبح روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: وقتی سخن از منابع طبیعی است در ذهن‌ها جنگل و مراتع تداعی می‌شود در حالی که از دریا تا قله کوه جزء منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می‌شود.

    سرخوش کرم زاده یادآور شد: در آیات و روایات بسیار در مورد حفظ منابع طبیعی تاکید شده است به ویژه در قرآن کریم بالغ بر ۸۰۰ آیه در مورد انفال و منابع طبیعی ذکر شده است.

    وی با اشاره به این مطلب که منابع طبیعی از لحاظ اقتصادی، رفاه و دارویی بسیار مفید است، افزود: حیات هر انسان به اکسیژن بستگی دارد زیرا تنها گازی قابل تنفس اکسیژن است و منبع تولید این گاز حیاتی درخت‌ها هستند اما متاسفانه شاهد نابودی جنگل‌ها و درختان در کل زمین هستیم و کاهش درخت یعنی کاهش اکسیژن، بنابراین برای تامین تنفس در جهان نیاز به حفظ و حراست و کاشت درخت داریم.

    کرم زاده با بیان این مطلب که هر هکتار جنگل، بیش از ۲.۵ میلیون تن اکسیژن تولید می‌کند، یادآور شد: گیلان دارای جنگل‌های هیرکانی است که بیش از ۶۰ میلیون سال قدمت دارد و این ظرفیت در هیچ کشوری وجود ندارد و باید حفاظت بسیاری از آن صورت گیرد.

    وی ادامه داد: از سالهای گذشته و نیز تاکید بیشتر در دولت سیزدهم برنامه کاشت یک میلیارد درخت در مدت ۴ سال از برنامه‌هایی است که اجرای آن آغاز شده است.

    کرم زاده افزود: امسال در هفته منابع طبیعی در کل کشور یکی از برنامه کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت در بیست دقیقه بود که در روز گذشته این طرح اجرا شد و سهم گیلان از این تعداد ۳ هزار اصله بود که با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها و مردم توانستیم ۱۲ هزار اصله درخت را روز گذشته در زمان مشخص که بیشتر این درختان بومی و شامل بلوط، توسکا، گیلاس وحشی، زبان گنجشک و…بکاریم و این قول را خواهیم داد که تولید نهال درسال آینده افزایش خواهد یافت تا کاشت درخت در کل استان افزایش یابد.

    سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با باین اینکه در سال گذشته یک هزار و ۴۶۷ فقره قاچاق چوب کشف شده، افزود: در یازده ماه امسال یک هزار و ۹۸۸ فقره کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵درصد افزایش داشته است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87185

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *