×

سهم ما از میدان گازی مشترک با بریتانیا فعلا قابل برداشت نیست

  • کد نوشته: 5651
  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۴
  • 73 بازدید
  • ۰
  • معاون وزیر نفت ایران: سهم ما از میدان گازی مشترک با بریتانیا فعلا قابل برداشت نیست   ?علی کاردر، معاون وزیر نفت ایران و مدیرعامل شرکت ملی نفت گفته است که بریتانیا “پول حاصل از مشارکت ایران در بهره‌برداری میدان گازی رام را به حساب شرکت نفت واریز کرده، اما فعلا این پول قابل برداشت […]

    سهم ما از میدان گازی مشترک با بریتانیا فعلا قابل برداشت نیست
  • معاون وزیر نفت ایران: سهم ما از میدان گازی مشترک با بریتانیا فعلا قابل برداشت نیست

     

    ?علی کاردر، معاون وزیر نفت ایران و مدیرعامل شرکت ملی نفت گفته است که بریتانیا “پول حاصل از مشارکت ایران در بهره‌برداری میدان گازی رام را به حساب شرکت نفت واریز کرده، اما فعلا این پول قابل برداشت نیست.”

     

    ?آقای کاردر به خبرگزاری مهر گفته است: “در شرایط فعلی این منابع مالی در حساب شرکت ملی نفت در انگلیس موجود است، اما فعلا شرکت ملی نفت ایران امکان برداشت منابع ارزی از این حساب را ندارد.”

     

    ?رام یک میدان گازی کوچک فراساحلی است که توسعه آن با سرمایه گذاری مشترک ایران و بریتانیا پیش از انقلاب ایران انجام شد. این میدان در ۴۰۰ کیلومتری شهر ابردین در آب های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد. قرارداد اکتشاف این میدان در سال ۱۹۷۳ منعقد و در سال ۱۹۷۷ به کشف میدان انجامید، اما به دلیل مشکلات فنی، استخراج از آن تا سال ۲۰۰۶ انجام نشد.

     

    ?بنا بر توافقی که در دوره محمدرضا پهلوی میان ایران و بریتانیا امضا شد، شرکت بی‌پی و شرکت ملی نفت ایران هر یک صاحب نیمی از عایدات بهره‌برداری از این میدان گازی هستند.

     

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5651

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *