×

سه هزار نفر در آستارا از برنامه های قرآنی ماه رمضان بهره مند می شوند

  • کد نوشته: 2361
  • ۱۳۹۵-۰۳-۲۳
  • 65 بازدید
  • ۰
  • حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان آستارا افزود: روزانه سه هزار نفر پس از نماز جماعت ظهر و عصر در سطح ۵۰ مسجد شهرستان در برنامه جزء خوانی قرآن کریم شرکت می کنند. وی با اشاره به اینکه مشارکت نوجوانان و جوانان در برنامه جزء خوانی قابل تحسین است ، اضافه […]

    سه هزار نفر در آستارا از برنامه های قرآنی ماه رمضان بهره مند می شوند
  • IMG15081335

    حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان آستارا افزود: روزانه سه هزار نفر پس از نماز جماعت ظهر و عصر در سطح ۵۰ مسجد شهرستان در برنامه جزء خوانی قرآن کریم شرکت می کنند.
    وی با اشاره به اینکه مشارکت نوجوانان و جوانان در برنامه جزء خوانی قابل تحسین است ، اضافه کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد آستارا یک بار محفل انس با قرآن با حضور قاریان شهرستان برگزار می شود.
    حجت الاسلام حاتمی با اشاره به برگزاری نشست های مربوط به تفسیر موضوعی قرآن کریم در سطح مساجد آستارا ، اظهار کرد: در استان گیلان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی در دو شهرستان رشت و آستارا نشست های مربوط به تفسیر قرآن در ماه رمضان با اعزام مبلغانی از مجمع عالی تفسیر قرآن کریم قم برگزار می شود.
    وی ادامه داد: نشست های مربوط به تفسیر قرآن توسط حجت الاسلام احمد پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تا پایان ماه مبارک رمضان طی دو نوبت در طول روز در محل مسجد امام سجاد (ع) و اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود.
    وی افزود: همچنین دیگر نشست مربوط به تفسیر موضوعی قرآن هر روز بعد از نماز جماعت ظهر و عصر توسط امام جمعه آستارا در محل مسجد جامع این شهرستان تا پایان ماه رمضان برگزار می شود.
    حجت الاسلام حاتمی در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه های قرآنی ، اظهار داشت: برنامه های قرآنی به‌عنوان یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود که باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد که این امر تابه حال به نحو مطلوب مدیریت شده است.
    وی با اشاره به اینکه باید با تلاش و برنامه ریزی مناسب زمینه حضور جوانان و نوجوانان درمساجد، موسسات و مراکز قرآنی و ارتباط بیشتر آن ها با محافل قرآنی را فراهم کنیم، تصریح کرد: رویکرد تبلیغات اسلامی برای توسعه فعالیت های قرآنی ، توجه به بعد کیفی آن است.
    وی با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی توسط موسسات و خانه های قرآن در طول سال ، خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه های ثابت ، فعالیت های قرآنی در قالب طرح هایی به مناسبت های مختلف نظیر ماه محرم ، ماه صفر ، ایام اعتکاف ، هفته وحدت ، دهه فجر و ماه رمضان پیگیری می شود.
    شهرستان ۸۶ هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای ۸۷ مسجد و سه موسسه فعال قرآنی است.

    منبع: خبرگزارری ایرنا

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=2361

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *