×

شجره خبیثه ملعونه آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

  • کد نوشته: 5426
  • ۱۳۹۵-۰۶-۱۷
  • 75 بازدید
  • ۰
  • آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با خانواده زائران کشته شده در حادثه سال گذشته منا، با اشاره به رفتار مقام های سعودی، گفته این حادثه “اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین” بود. رهبر ایران امروز ۱۷ شهریور  گفت: “حکام سعودی در […]

    شجره خبیثه ملعونه آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد
  • آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با خانواده زائران کشته شده در حادثه سال گذشته منا، با اشاره به رفتار مقام های سعودی، گفته این حادثه “اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین” بود.

    رهبر ایران امروز ۱۷ شهریور  گفت: “حکام سعودی در حادثه‌ منا حتی یک عذرخواهی زبانی از ملت‌های مسلمان نکردند؛ چقدر اینها وقیح و بی‌شرمند”. رهبر معظم انقلاب اسلامی، خودداری حکام سعودی از یک عذرخواهی زبانی را اوج وقاحت و بی شرمی آنان برشمردند و افزودند: حتی اگر تعمدی در کار نبوده باشد، این همه بی تدبیری و بی کفایتی برای یک مجموعه حاکمیتی و سیاسی، جرم محسوب می شود.
    حضرت آیت الله خامنه ای، سخنان خود را در جمع خانواده های داغدار شهدای منا با طرح یک سئوال مهم ادامه دادند که وقتی یک رژیم، حتی از اداره میهمانان خدا که برای او درآمدزا نیز هستند عاجز می ماند، چه تضمینی وجود دارد که در اوقات مشابه، حوادث مشابه منا روی ندهد؟

    آیت‌الله خامنه ای در اظهارات امروزش بار دیگر خواستار آن شده است که “هیئت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات حادثه منا را بررسی کند” و با اشاره به مقام های سعودی گفته “این شجره‌ خبیثه‌ ملعونه دهان‌ها را با پول می بندند”. رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشکیل یک هیأت حقیقت یاب را از جمله کارهای واجب و ضروری کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر خواندند و افزودند: با وجود گذشت یک سال از آن حادثه غم بار، بررسی اسناد دیداری، شنیداری و مکتوب، حقایق ماجرا را تا حدود زیادی روشن خواهد کرد.
    حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید به مسئولان کشور برای پیگیری جدی تشکیل هیأت حقیقت یاب افزودند: آل سعود اگر به ادعای بی تقصیری خود در حادثه منا مطمئن است، دهان ها را با پول نبندد و بگذارد هیأت حقیقت یاب، مسئله را از نزدیک دنبال کند.

    رهبر ایران گفت: “بی کفایتی سعودی ها و ناامنی تحمیل شده از سوی آنان بر حجاج خانه خدا، حقیقتا نشان داد این حکومت، لایق اداره حرمین شریفین نیست که این واقعیت باید در جهان اسلام ترویج شود و جا بیفتد”.

    منظور از حرمین شریفین مسجدالحرام در شهر مکه و مسجد‌النبی در شهر مدینه دو مکان مقدس برای مسلمانان است. پادشاهان عربستان سعودی خود را خادمین حرمین شریفین می‌خوانند.

    رهبر ایران در اظهارات امروز خود گفته است: “سعودی های منفور، یک گروه در درون جهان اسلام هستند که برخی از آنها دانسته و برخی نادانسته به دشمنی با مسلمانان مشغولند”.

    حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان دستگاه های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، بعثه، سازمان حج و بنیاد شهید را به اَدای کامل و پیگیری جدی وظایف خود در قبال حادثه عظیم منا فراخواندند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5426

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *