×

شورای شهر لاهیجان در قبضه دوشغله ها

  • کد نوشته: 4845
  • ۱۳۹۵-۰۵-۱۸
  • 109 بازدید
  • ۰
  • بیش از سه دهه از تصویب اصل۱۴۱ قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت از مشاغل دوگانه و بیش از ۱۸سال از تصویب قانون منع تصدی بیش از یک شغل مصوب سال ۷۳در قالب یک ماده واحده و ده تبصره میگذرد. اما هنوز در جای جای کشور افراد زیادی را می بینیم که دو منصب را اشغال […]

    شورای شهر لاهیجان در قبضه دوشغله ها
  • بیش از سه دهه از تصویب اصل۱۴۱ قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت از مشاغل دوگانه و بیش از ۱۸سال از تصویب قانون منع تصدی بیش از یک شغل مصوب سال ۷۳در قالب یک ماده واحده و ده تبصره میگذرد.

    اما هنوز در جای جای کشور افراد زیادی را می بینیم که دو منصب را اشغال نموده اند و در این بین نماد بارز دو شغله ها را نمایان ساخته اند .

    حال سوال اصلی این است که آیا واقعا شخصی که دو شغل را در اختیار دارد میتواند همزمان به هر دو کار به نحو احسن رسیدگی کند !؟

    آیا روالی وجود ندارد تا هر شخص بر یک پست و منصب قرار گیرد؟ تا بدین شکل هم شرایطی برای اشتغال سایرین پدید اید و هم کارها به نحو احسن صورت پذیرد ؟

    در این چند سال اخیر سازمان بازرسی کل کشور سعی نموده است با ورود به این کارزار سعی در جلوگیری از تصدی بیش از یک شغل نماید ،کما اینکه به دلیل ازدیاد این امر در سطح کشور توفیق چندانی در این راه کسب ننموده است.مهم ترین معضل امروز کشور در این باب تصدی همزمان پست های مدیریتی و شورای شهر میباشد که شرایط عجیبی را برای قانون گذار و مجری در کشور رقم زده است.

    در این بین از معروف ترین داستانهای دو شغله های این سالها میتوان به هادی ساعی،حسین رضازاده و احمد دنیا مالی از اعضای شورای شهر تهران نام برد که همزمان با عضویت در شورای شهر قصد تصدی ریاست فدراسیون ها را نیز در سر می پروراندند،که پس از کش و قوس های فراوان و با پافشاری وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور و با توجه به قانون منع دو شغل این امر میسر نگردید.

    اما این قضیه  در شهرستان ها به شکل دیگری در جریان است.نمونه بارز آن شهرستان لاهیجان و شورای محترم اسلامی آن میباشد.یکی از معروف ترین دو شغله های شورای شهر لاهیجان آقای جواد نجارتمیزکار است که علاوه بر عضویت در شورای شهر و نایب رییسی، همزمان ریاست مرکز اموزشی و فرهنگی سما لاهیجان را نیز بر عهده دارد.جالب تر اینجاست که جناب تمیزکار عضو شورای سیاست گذاری سما استان گیلان هم میباشد.هرچند ما برای ایشان آرزوی توفیق مینماییم اما سوالی که امروز اذهان افکار عمومی را درگیر کرده این است که آیا واقعا ایشان با توجه به مشغله های فراوان پست های مدیریتی همزمان میتواند هم در شورای شهر!!!و هم مجتمع آموزشی سما!!!!و همینطور شورای سیاستگذاری سما استان به نحو احسن از پس کار بر آیند!!؟؟

    در این وضعیت کشور که جوانان تحصیلکرده آن از بیکاری رنج میبرند آیا واقعا روا میباشد که یک شخص سه پست مختلف را اشغال نماید!؟

    آیا واقعا جناب تمیزکار از عهده هر سه شغل بصورت کامل بر خواهد آمد!؟

    به یاد دارم در کتب درسی فارسی زمان تحصیل و در بخش تاریخ ادبیات از کتابی تحت عنوان قابوس نامه نوشته عنصرالمعالی کیکاووس به گیلانشاه پسرش نوشته بود،یک نکته کلیدی در نصایح پدر به فرزندش در حکمرانی تاکید شده بود و آن این بود که هر مرد را به یک منصب بگمار و از گماردن دو منصب به یک مرد جدا بپرهیز.

    التماس تفکر و اندیشه

     

     

    * هدف پایگاه خبری “گیل و دیلم”  گسترش اطلاع رسانی است. لذا انتشار این مطلب به معنای تائید محتوای آن نیست.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4845

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *