×

عباسی: بررسی جنایت‌های آل سعود توسط ایران در جنبش عدم تعهد پیگیری شود

  • کد نوشته: 5724
  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۷
  • 116 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم اسدالله عباسی در خصوص سفر ظریف به ونزوئلا برای حضور در اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: جنبش عدم تعهد یک ظرفیت مناسب و بین المللی است که اگر کشورها بتوانند بر اساس مرام نامه آن عمل کنند، این جنبش می‌تواند در جامعه بین‌المللی بسیار تاثیر گذار […]

    عباسی: بررسی جنایت‌های آل سعود توسط ایران در جنبش عدم تعهد پیگیری شود
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم اسدالله عباسی در خصوص سفر ظریف به ونزوئلا برای حضور در اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: جنبش عدم تعهد یک ظرفیت مناسب و بین المللی است که اگر کشورها بتوانند بر اساس مرام نامه آن عمل کنند، این جنبش می‌تواند در جامعه بین‌المللی بسیار تاثیر گذار باشد.

    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال‌های گذشته ایران به خوبی توانسته بود از ظرفیت جنبش عدم تعهد در جهت روشنگری افکار عمومی دنیا استفاده کند.

    عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین هم کشورهایی هستند که غالبا روحیه ضد استکباری و روحیه ضد آمریکایی دارند که از این فرصت نیز می‌توان به خوبی در جهت روشن کردن خوی استکباری، کارشکنی‌ها، ظلم و جنایاتی که آمریکا در منطقه روا داشته، استفاده کرد.

    عباسی متذکر شد: یکی از مواردی که بایستی در اینجا مطرح شود و بر روی آن پافشاری کرد، رویکرد برخی کشورهای مرتجع عربی مانند آل سعود است که باید جنایت‌های ارتکابی هولناک این کشور در منطقه، توسط ایران و اعضای جنبش عدم تعهد بیان و پیگیری شود.

    وی افزود: در زمینه اقتصادی نیز می‌توان در این بستر همکاری‌هایی را با سایر کشورها انجام داد.

    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد متاسفانه رفتار دوگانه‌ای نسبت به سیاست‌های استکباری برخی از کشورها دارند. اگر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، در چهارچوب تعهدات خود عمل کنند بنظر می‌رسد می‌توان حداکثر استفاده را برد.

    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5724

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *