×

عملیات آزادسازی منطقه القیاره در موصل

  • کد نوشته: 3019
  • ۱۳۹۵-۰۳-۲۹
  • 89 بازدید
  • ۰
  • خالد  العبیدی در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت :« مرحله دوم  عملیات نظامی آزادسازی استان نینوا را از ساعت پنج بامداد به وقت  محلی (دو به وقت گرینویچ) آغاز کردیم و هدف اصلی از این مرحله از عملیات آزادی منطقه القیاره جنوب موصل است و این منطقه به عنوان نقطه اتکا و آغاز یورش […]

    عملیات آزادسازی منطقه القیاره در موصل
  • خالد  العبیدی در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت :« مرحله دوم  عملیات نظامی آزادسازی استان نینوا را از ساعت پنج بامداد به وقت  محلی (دو به وقت گرینویچ) آغاز کردیم و هدف اصلی از این مرحله از عملیات آزادی منطقه القیاره جنوب موصل است و این منطقه به عنوان نقطه اتکا و آغاز یورش به طرف شهر موصل قرار خواهد گرفت».
    با توجه به اینکه یک پایگاه  هوایی نظامی در منطقه القیاره در ۹۰ کیلومتری جنوب موصل  قرار دارد، نیروهای امنیتی عراق می کوشند با کنترل این  منطقه از یک طرف مسافت خود را به موصل کاهش دهند و از طرفی از منطقه القیاره به عنوان نقطه انکا برای عملیات گسترده بازپس گیری شهر موصل استفاده کنند.
    به گزارش خبرگزاری فرانسه از  بغداد ، مرحله دوم عملیات آزادسازی استان نینوا در شمال عراق تنها چند ساعت پس از بیانیه حیدر العبادی نخست وزیر عراق درباره پایان اشغال بخش زیادی از شهر فلوجه از دست عناصر تروریستی داعش خبر داد.
    نیروهای امنیتی  عراق دیروز  بخش هایی زیادی از فلوجه به ویژه ساختمان های دولتی در مرکز این شهر را تحت کنترل خود درآوردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های  این شهر به اهتزاز درآوردند.
    228845_106
    در همین حال مرکز فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه ای اعلام کرد؛ شمار زیادی از نیروهای مسلح عراقی پیشروی خود را  به طرف شمال  صلاح الدین و جنوب موصل از بامداد امروز آغاز کردند .
     این  مرکز افزود: مرحله دوم عملیات  آزادسازی استان نینوا  با مشارکت  نیروهای مبارزه با تروریسم ، لشکر نهم زرهی ، نیروهای مردمی قبایل سنی ، گردان های مهندسی  و نیز حملات هوایی ارتش عراق  و جنگنده های  ائتلاف بین المللی آغاز شده است.
     مرکز اطلاع رسانی امور جنگی عراق هم امروز اعلام کرد: نیروهای امنیتی پیشرو توانستند دو خودروی بمب گذاری شده  را در روستای عکاب در شمال بیجی  منفجر کنند.
     از طرفی احمد عبد الله  استاندار صلاح الدین  هدف از اجرای مرحله دوم عملیات را آزادسازی شهر الشرقاط در ۳۰۰ کیلومتری شمال بغداد و آخرین شهر استان صلاح الدین که در اشغال عناصر داعش است،‌ اعلام کرد.
    منبع: خبرگزاری صدا وسیما

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=3019

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *