×

قربانی: انتقاد از تخصیص مالیات بخش دخانیات به صندوق فولاد در بودجه ۹۶/مالیات سیگار باید صرف پیشگیری و درمان شود

  • کد نوشته: 8598
  • ۱۳۹۵-۱۰-۱۱
  • 119 بازدید
  • ۰
  • نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد ازتصمیم دولت در لایحه ۹۶ مبنی بر اختصاص مالیات بر دخانیات به صندوق بازنشستگی فولاد، گفت: روزانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد هزینه درمان بیماری های ناشی از مصرف مواد دخانی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمدحسین قربانی در خصوص مالیات کالاهای آسیب‌رسان، گفت: […]

    قربانی: انتقاد از تخصیص مالیات بخش دخانیات به صندوق فولاد در بودجه ۹۶/مالیات سیگار باید صرف پیشگیری و درمان شود
  • نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد ازتصمیم دولت در لایحه ۹۶ مبنی بر اختصاص مالیات بر دخانیات به صندوق بازنشستگی فولاد، گفت: روزانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد هزینه درمان بیماری های ناشی از مصرف مواد دخانی می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمدحسین قربانی در خصوص مالیات کالاهای آسیب‌رسان، گفت: اخذ مالیات از دخانیات و خرده فروشی سیگار یکی از دغدغه‌های نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان است، سال گذشته این مبلغ حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد بود که در سال ۹۵ به حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد رسید و به طور قطع برای سال‌های آتی می‌توان این رقم را دو برابر کرد.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ مالیات حاصل از دخانیات را که تا امروز برای رفع مشکلات به وزارت بهداشت و درمان پرداخت می شد را برای صندوق بازنشستگی فولاد درنظر گرفته که اقدامی غیرقابل قبول است.

    وی با تاکید بر ضرورت اختصاص مالیات بر دخانیات به حوزه سلامت، افزود: روزانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد هزینه درمان کسانی می‌شود که از دخانیات، تنباکو و قلیان مصرف می‌کنند، بنابراین نباید منابع حاصل از اخذ مالیات از مواد دخانیات حذف و به صندوق بازنشستگی فولاد اختصاص یابد، در واقع این مالیات باید برای بخش درمان و حوزه پیشگیری استفاده شود.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در برنامه ششم توسعه نیز تلاش کردیم تا از حق یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده حوزه سلامت کاسته نشود بنابراین می‌بایست در لایحه بودجه ۹۶ هم این تصمیمات اصلاح شود و منابع دیگری برای بهبود وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد در نظر گرفته شود./

    منبع: خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8598

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *