×

قربانی :برخی از مناطق آزاد کشور مامنی برای قاچاق/ اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته می شود

  • کد نوشته: 4815
  • ۱۳۹۵-۰۵-۱۶
  • 70 بازدید
  • ۰
  • نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مناطق آزاد کشور حیاط خلوت برخی افراد شده است، گفت: نباید اجازه دهیم که مناطق آزاد محل امنی برای واردات کالاهای قاچاق باشد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمدحسین قربانی با بیان اینکه سیاست ما درحوزه مناطق آزاد مبتنی بر استفاده از ظرفیت […]

    قربانی :برخی از مناطق آزاد کشور مامنی برای قاچاق/ اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته می شود
  • نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مناطق آزاد کشور حیاط خلوت برخی افراد شده است، گفت: نباید اجازه دهیم که مناطق آزاد محل امنی برای واردات کالاهای قاچاق باشد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمدحسین قربانی با بیان اینکه سیاست ما درحوزه مناطق آزاد مبتنی بر استفاده از ظرفیت های خاص این مناطق است،گفت: یکی از این ظرفیت ها رشد شاخص اشتغال زیر سایه ایجاد تولید و صادرات در این مناطق بود که متاسفانه این مهم عملیاتی نشده است.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نبود تحرک و خلاقیت درمناطق آزاد،افزود:در زمینه تولید هیچ اقدامی در مناطق آزاد ما به غیر از یکی دو تا از آن ها صورت نمی گیرد که این معضلات بسیاری را برای معیشت مردم ایجاد کرده است.

    واردات صرف در بسیاری از مناطق آزاد تولید را از رونق انداخته است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اکتفای صرف به واردات در بسیاری از مناطق آزاد تولید را از رونق انداخته است، تصریح کرد: متاسفانه در این مناطق شاهد قاچاق حتی از نوع چمدانی آن هم هستیم که باید برخوردهای قاطعی برای رشد تولید ملی را در این باره شاهد باشیم.

    وی با تاکید براینکه بی توجهی مناطق آزاد به رسالت ابتدایی خود تولید را زیر سوال خواهد برد، گفت: نباید اجازه دور شدن اقتصاد از اقتصاد مقاومتی داده شود؛زیرا در این صورت وابستگی صرف به واردات را شاهد خواهیم بود.

    قربانی با بیان اینکه متاسفانه درحال حاضر مناطق آزاد حیاط خلوت برخی افراد شده است، تاکید کرد: رفتن به سمت و سویی که ماهیت مناطق آزاد را زیر سوال می برد، رسالت اصلی این مناطق را نادیده گرفته است.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سرمایه گذاری در مناطق آزاد و جذب سرمایه های خارجی با هدف رونق تولید و صادرات باید مدنظر باشد تا به این ترتیب میوه این مناطق در تمام بخش های کشور چشیده شود.

     

     

    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4815

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *