×

قربانی پس از قرائت گزارش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس: بررسی رشد بهره‌وری کشور در دستور کار مرکز پژوهش‌ها قرار گیرد

  • کد نوشته: 6152
  • ۱۳۹۵-۰۷-۰۷
  • 257 بازدید
  • ۰
  • نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه رشد بهره وری در برنامه چهارم و پنجم توسعه قرار بود به ۳ درصد برسد، مورد غفلت واقع شده؛ از مرکز پژوهش‌ها خواست این موضوع در دستور کار این مرکز قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از خبرنگار خانه […]

    قربانی پس از قرائت گزارش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس: بررسی رشد بهره‌وری کشور در دستور کار مرکز پژوهش‌ها قرار گیرد
  • نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه رشد بهره وری در برنامه چهارم و پنجم توسعه قرار بود به ۳ درصد برسد، مورد غفلت واقع شده؛ از مرکز پژوهش‌ها خواست این موضوع در دستور کار این مرکز قرار گیرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از خبرنگار خانه ملت، محمد حسین قربانی ددر نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس از سوی ریاست آن، گفت: علی رغم تحول صورت گرفته در این مرکز انتظار می رود تا گزارشات مرکز پژوهش های مجلس به موقع و به هنگام ارائه شود لذا باید سامانه ای برای تقویت ارتباط این مرکز با کمیسیون های تخصصی و نمایندگان ایجاد شود.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای صرفه جویی در هزینه ها نیز به جای ارائه گزارشات چاپی می تواند فایل الکترونیک گزارشات را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

    وی معتقد است مرکز پژوهش های مجلس باید به صورت مستقل عمل کند و گزارشات کارشناسی و مبتنی بر گزارشات میدانی ارائه کند متاسفانه برخی از گزارش ها متاثر از برخی نهادها و سازمان ها است که این موضوع آسیب جدی به کار کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس خواهد زد.

    قربانی ضمن تاکید بر تلفیق علم و تجربه و دانش یادآور شد: بسیاری از نمایندگان از دانش و تجربه تخصصی برخوردارند لذا می توانند در تحقیقات مرکز پژوهش ها همکاری داشته باشند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم بر اولوبندی در قانونگذاری تاکید کرد و گفت: بر همگان مبرهن است که اولویت مجلس و کشور اقتصاد مقاومتی،‌اشتغال و بهبود معیشت مردم است لذا در این زمینه ها باید اقدامات موثری برداشته شود.

    وی افزود: در بخش کشاورزی نیز تولید دو محصول عمده یعنی برنج و گندم برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به خودکفایی برسد البته در بخش گندم تا حدودی این اتفاق افتاده است اما با همت و تلاش تولید برنج نیز باید به خودکفایی برسد.

    قربانی ضمن انتقاد از فقدان استراتژی مدیریت آب گفت: وزارت نیرو در این زمینه تا کنون اقدامی انجام نداده لذا انتظار می رود مرکز پژوهشهای مجلس به این موضوع ورود کند. از رشد بهره وری که در برنامه چهارم و پنجم توسعه قرار بود به ۳ درصد برسد غفلت شده لذا این موضوع نیز باید در دستور کار این مرکز قرار گیرد.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن بیان وضعیت تاسف بار قاچاق در کشور گفت: متاسفانه ۱۵ میلیارد تومان قاچاق در کشور صورت می گیرد که این موضوع آسیب جدی به تولیدات زده است بنابراین کنترل قاچاق باید در دستور قرار گیرد.

    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6152

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *