×

لاهوتی انتقاد کرد: خرید تضمینی چای به نام کشاورز به کام دولت

  • کد نوشته: 12487
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۱
  • 61 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم لنگرود درمجلس با بیان اینکه عده ای قصد دارند کشاورزی کشور را در راستای واردات نابود کنند، گفت: تغییرکاربری باغات چای برای تامین اقتصاد معیشتی کشاورزان رقم می خورد . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران در کشور، اظهار کرد: […]

    لاهوتی انتقاد کرد:  خرید تضمینی چای به نام کشاورز به کام دولت
  • نماینده مردم لنگرود درمجلس با بیان اینکه عده ای قصد دارند کشاورزی کشور را در راستای واردات نابود کنند، گفت: تغییرکاربری باغات چای برای تامین اقتصاد معیشتی کشاورزان رقم می خورد .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران در کشور، اظهار کرد: در آستانه فصل برداشت چای متاسفانه هنوز مطالبات چایکاران بطور کامل پرداخت نشده است و با این اوصاف بدیهی است که انگیزه تولید نزد کشاورزان برای سال آینده با کاهش روبرو خواهدشد .

    وی با بیان اینکه عده ای قصد دارند کشاورزی کشور را در راستای واردات نابودکنند، افزود: تغییرکاربری باغات چای برای تامین اقتصاد معیشتی کشاورزان رقم می خورد زیرا بدیهی است زمانی که دولت بهای تولیدات کشاورز را پرداخت نمی کند، کشاورز مجبور است برای تامین مخارج معیشتی اش اقداماتی همچون تغییرکاربری را در دستور کار قرار دهد .

    وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از مطالبات چایکاران در آستانه فصل برداشت چای هنوز پرداخت نشده است، یادآورشد: برای جلوگیری از تکرار تغییرکاربری های همچون هفت هزار هکتار از باغات چای باید حضور در صنعت کشاورزی برای کشاورز مقرون به صرفه باشد .

    به گزارش گیل و دیلم، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، یادآورشد: دولت چای کشاورز را در شرایط تضمینی خریداری می کند اما متاسفانه بهای کشاورز را بطور کامل پرداخت نمی کند.
    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12487

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *