×

لاهوتی: پرداخت موبایلی می تواند جایگزین کارت به کارت شود/ نگرانی از بابت عدم امنیت شبکه در سیستم بانکی وجود ندارد

  • کد نوشته: 6887
  • ۱۳۹۵-۰۸-۰۴
  • 57 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از فناوری های نوین در کاهش حمل و نقل درون شهری و مصرف سوخت موثر است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به فعال شدن پرداخت های موبایلی از سوی همه اپراتورهای تلفن همراه گفت: ما هر چه […]

    لاهوتی: پرداخت موبایلی می تواند جایگزین کارت به کارت شود/ نگرانی از بابت عدم امنیت شبکه در سیستم بانکی وجود ندارد
  • عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از فناوری های نوین در کاهش حمل و نقل درون شهری و مصرف سوخت موثر است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به فعال شدن پرداخت های موبایلی از سوی همه اپراتورهای تلفن همراه گفت: ما هر چه بتوانیم در زندگی روزمره از تجهیزات و فناوری های نوین استفاده کنیم، م به کاهش حمل و نقل درون شهری و مصرف سوخت کمک کرده ایم.

    وی افزود: اصولا راهی نداریم جز اینکه متناسب با پیشرفت تکنولوژی خود را تطبیق دهیم که امروز این بستر این فناوری در کشور فراهم شده و ما باید حداکثر استفاده را از آن ببریم.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته فردی که می خواست برای انتقال وجه یا عملیات بانکی دیگری اقدام کند باید عابربانکی پیدا می کرد اما این موضوع وقت او را تلف می کرد و در مصرف سوخت و حجم ترافیک شهری نیز موثر بود اما امکان پرداخت موبایلی کار بزرگی است و امیدواریم که همه برای فرهنگ سازی استفاده از این فناوری کمک کنیم.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامیدر خصوص اینکه از معایب استفاده از تلفن همراه و شبکه اینترنت برای انجام عملیات بانکی، عدم امنیت شبکه و احتمال هک شدن حساب بانکی مشتریان از سوی هکرهای اینترنتی است، تصریح کرد: در حال حاضر سیستم کنترلی کشور به گونه ای است که نگران عدم امنیت شبکه نیستیم بلکه معتقدیم که باید این کار در سطح کشور و به صورت هماهنگ اجرا شود.

    گفتنی است؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطاعات اخیرا در رابطه با راه اندازی سیستم پرداخت موبایل در کشور و جایگزینی آن با کارتهای بانکی گفته است که مذاکرات این وزارتخانه با بانک مرکزی برای راه اندازی سرویس مذکور تا کنون به پیشرفت های خوبی دست یافته و ظرف دو تا سه ماه آینده بستر مناسب انجام این کار که به کمک شرکت خدمات انفورماتیک فراهم شده است در اختیار کلیه اپراتورها قرار می گیرد.

    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6887

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *