×

لاهیجان قربانی هواخواهی سیاسی

  • کد نوشته: 5825
  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۸
  • 89 بازدید
  • ۰
  • دهه اخر شهریور امسال حوادث و حواشی خاصی را برای شهر زیبای لاهیجان در پی داشت. درابتدا مراسم فرهنگی و اقتصادی لاهیجان در پایتخت توسط شهرداری و شورای شهر لاهیجان برگزار گردید.واتفاق بعدی مراسم بزرگداشت روز جهانی بامبو به میزبانی لاهیجان و به همت تعدادی جوان تحصیلکرده و خوش ذوق و خوش فکر با ایده […]

    لاهیجان قربانی هواخواهی سیاسی
  • دهه اخر شهریور امسال حوادث و حواشی خاصی را برای شهر زیبای لاهیجان در پی داشت.

    درابتدا مراسم فرهنگی و اقتصادی لاهیجان در پایتخت توسط شهرداری و شورای شهر لاهیجان برگزار گردید.واتفاق بعدی مراسم بزرگداشت روز جهانی بامبو به میزبانی لاهیجان و به همت تعدادی جوان تحصیلکرده و خوش ذوق و خوش فکر با ایده هایی جدید برای توسعه شهرمان با کمک و حمایت نماینده و فرماندار محترم شهرستان ترتیب داده شد.

     

    حال پس از پایان این دو رویداد قصد داریم نگاهی تامل برانگیز به آن داشته باشیم.

    مراسم فرهنگی اقتصادی لاهیجان در تهران جدا از اینکه آیا دستاوردی برای شهرمان به همراه داشت یا نه و یا اینکه میتوانست در شهر خودمان برگزار گردد یا نه حدیث مفصل دارد که فعلا از پرداختن به آن خودداری میکنیم و به زمانی دیگر موکول میکنیم،اما به یک اتفاق آن می پردازیم.

    در طی برگزاری این مراسم ۳روزه تعداد زیادی از اعضای شورا و شهردار و کارکنان شهرداری به همراه برخی از روسای ادارات طی یک کوچ کوتاه مدت به تهران سفر کردند تا با حضور خود رنگ و لعاب آن را زیاد کنند.

    حال چه هزینه هایی را شهر متحمل گردیده بماند و یا اینکه اهداف این همایش واقعا فرهنگی اقتصادی بوده یا تبلیغاتی برای سال آینده آن هم بماند ،ولیکن حضور افرادی خاص به همراه یاران و نزدیکان بیشتر تداعی کننده مانوری برای زنده نگه داشتن آنها بود.

    اما باید بدانیم هرچقدر با تبلیغات کاذب رسانه ایی بخواهیم بر طبل مهم بودن خود بکوبیم اطمینان داشته باشید چنین نخواهد شد.

    حال برخی از مسولین شهری ما نیز همراه افرادی خاص گردیده اند تا شاید اندکی بیشتر خود را بر سر زبان ها حفظ نمایند اما بودن و نبودن به فعل رضایت مردم حاصل خواهد شد.

    اما اتفاق جالب در جایی دیگر رخ داد و آن زمانی بود که چند جوان خوش فکر و تحصیلکرده با ایده هایی نو به فکر توسعه ایی پایدار و علمی برای شهرمان را در سر می پروراندند تا بار دیگر نام لاهیجان را در کشور و حتی اینبار فراتر در سطح جهانی بر سر زبان ها بیندازند.

    و به حول قوه الهی این مهم نیز دست یافت.

    اما در روزی که سازمانی جهانی پیام تبریکی را برای این بزرگداشت ارسال نمود و مهر تاییدی بر اهمیت ان زد و در حالی که با حمایت فرماندار و نماینده محترم لاهیجان نیز همراه بود فقط بواسطه سیاسی کاری برخی از مسولین این اتفاق زیبا به حاشیه برده شد، تا کام مردم لاهیجان به جای شیرینی تلخ گردد.

    برخی از مسولین شهری گمان بردند با حضور نیافتن میتوانند خود را متمایز نشان دهند اما این طرز تفکر امروز در بین روشنفکران جامعه مطرود است.

    مردم حرف های خود را واضح و روشن ادا مینمایند اما با گذشت زمانی زیاد هنوز برخی از روسا و مسولین در خواب تشریف دارندو فکر میکنند با حضور نداشتن در مراسماتی که به اشخاص خاصی منتسب هست،خوش خدمتی خاصی را انجام داده اند.

    اما یک سوال ذهن مردم لاهیجان را درگیر نموده که آیا این افراد برای خدمت به مردم آمده اند یا شخصی خاص!؟

    آیا به جای همدلی و وفاق برای توسعه شهر لاهیجان،با رفتارهای بچه گانه و یارکشی های سیاسی قصد دارید لاهیجان زیبا را از مسیر پیشرفت دور کنید!؟

    در روز جهانی بامبو که اتفاقا لاهیجان  از اصلی ترین مراکز پرورش آن محسوب میشود اکثریت اعضای شورای شهر به غیر از یک نفر ،مسولین و روسای ادارات و شخص شهردار محترم حضور نیافتند تا نوعی دهن کجی به رشد و توسعه شهر لاهیجان نمایند.

     

    در سال پیش رو حضرت اقا تأکید بسیاری بر اقتصاد مقاومتی دارند و این ایده های نو میتواند نقطه عطفی برای آن قلمداد گردد،اما مسولین شهری ما با بی توجهی به رهنمودهای مقام معظم رهبری درگیر یارکشی های سیاسی خود میباشند و به جای توجه به فرامین ایشان حتی به رفتارهای منتخب مردم و نماینده دولت هم بی توجه هستند.

    هرچند باید یاداور شد که مردم بهترین قاضی زمانه هستند و هیچ چیز را از قلم نخواهند انداخت.

     

     

    به قلم محمد حسن نژاد

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5825

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *